С. Колебошин: как не потерять шанс на образование, несмотря на болезнь

Почти никто из украинских школьников, находящихся на длительном лечении, не получает никакого образования в больницах

С. Колебошин: как не потерять шанс на образование, несмотря на болезнь

Автор: Сергій Колебошин, народный депутат, заместитель главы Комитета Верховной Рады по вопросам образования, науки и инноваций, член депутатской фракции «Слуга народа».

Школи в лікарнях, або Як не втратити шанс на освіту попри хворобу…

Чи знали ви, що 96% важкохворих українських школярів не отримують ніякої освіти в лікарнях?
Здебільшого йдеться про дітей з діагнозами СНІД, рак, туберкульоз, патологіями хребта і нервової системи, психічними розладами. Потрапляючи на стаціонар, діти опиняються в певній ізоляції без необхідних знань та спілкування.

В ідеальних умовах за кожною лікарнею має бути закріплена найближча школа. Звідти за потребою направляється підготовлений педагогічний працівник, а батьки обирають зручну форму навчання.

Школи при лікарнях – це не тільки про освіту. Це насамперед про одужання. Уроки та спілкування дозволяють відволікатися від хвороби та полегшують подальшу адаптацію у школі.

На жаль, так лише на папері. У реальності далеко не всі українські педагоги готові до такого викладання, а освітніми послугами охоплено лише 4% дітей на тривалому лікуванні.

Чи займається цим питанням хтось в країні?

На державному рівні  номінально. І це підтверджує відсутність будь-якої статистики. Облік таких дітей не ведеться ані МОЗ, ані МОН, а усі цифри нам з помічниками довелось збирати по всій країні майже три місяці.

Є проєкти, що виникли з ініціативи громадських активістів. Наприклад, у 2016 році волонтери успішно запустили «Школу Супергероїв». У різних містах України при лікарнях почали з'являтися школи, де можуть навчатися хворі діти. Програма уроків відповідає офіційній, але методика викладання враховує режим лікарні та стан дитини. Учителі ж проходять спеціальну підготовку.

Очевидно, що без змін це все залишатиметься історіями про подвиги окремих громадських організацій. Проблема навчання школярів на стаціонарі перезріла, а час змінювати ситуацію давно настав. І насправді тут не треба нічого вигадувати, потрібно якісно врегулювати питання на державному рівні.

Обговорюватимемо це на найближчому засіданні Комітету освіти та науки. Розраховую, що нам вдасться ініціювати зміни у цьому напрямку, інакше ситуація, коли понад 30 тисяч важкохворих українських школярів залишатимуться в освітній ізоляції, на жаль, буде нормою.

Освіта.ua
18.01.2021

Популярные блоги
Д. Коптило: реформаторы не виноваты, что изменений нет Далеко не Клопотенко, Супрун или Гриневич виноваты в том, что перемен к лучшему не происходит
В. Онацкий: репетиторство как альтернатива школе Бороться с репетиторством не стоит, но нужно улучшать образовательный процесс в школах
Олег Фасоля: на сколько же выросла зарплата учителя? Государство не может обеспечить уровень зарплаты, который должен соответствовать статусу педагога в обществе
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев