В. Онацкий: нужны ли в школах врачи-психологи?

Как же улучшится с 1 января 2021 года медицинское обслуживание в учебных заведениях?

В. Онацкий: нужны ли в школах врачи-психологи?

Автор: Владимир Онацкий, заместитель директора по учебно-воспитательной работе.

Уже з 1 січня 2021 року набуває чинності Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти. Цей серйозний документ пройшов багато інстанцій: МОН, МОЗ, НАМН, був схвалений Уповноваженою з прав людини, іншими відповідальними особами та зареєстрований у Міністерстві юстиції України.

Документ вимагає від кожного працівника школи опрацювати його та ретельно дотримуватись. Якщо працівник не ознайомиться з ним, то до роботи допущений не буде. Ну, що ж, пан Степанов наказав, будемо вивчати.

Читаючи нові документи, ніяк не можу позбутися думки, що вони приймаються, щоб щось приховати. Поясню: коли є бажання щось удосконалити в документі, то вносяться зміни, і тоді в історії внесення змін, можна побачити, що було і що стало. Коли ж є бажання щось внести не зовсім красиве, то ухвалюється новий документ, який нашпиговується всім, чим потрібно, але акцент робиться зовсім на іншому. Наприклад, коли приймали освітянські закони, то акцентували увагу на підвищенні зарплати педагогам, зменшенні кількості учнів у класах та інших цукерках. Однак зарплата педагогів так і не зросла, кількість учнів не зменшилась, а навпаки, збільшилась вартість навчання у вишах, пенсіонери втратили постійні місця роботи, а школи продовжують закриватися.

У цьому дописі я хочу запитати у тих, хто підписався під санітарним регламентом: для чого в школах лікарі-психологи? Не чули про таких? Однак, у п. 1 розділу VII. Організація медичного обслуговування та формування гігієнічних навичок та засад здорового способу життя зазначено: «Заклади освіти повинні бути укомплектовані кваліфікованими кадрами середніх медичних працівників, та можуть бути укомплектовані лікарями-психологами». Зрозуміло, що під середніми медичними працівниками маються на увазі медсестри, а от шкільні психологи в білих халатах – це новела.

Дехто ще досі ототожнює шкільного психолога, який називається практичним психологом, з психіатром. Зауважу, психіатр – це лікар, який займається лікуванням розладів психіки, як правило, в умовах лікувального закладу. Практичний психолог ніякого відношення до лікування не має. До обов'язків практичного психолога відноситься психологічне забезпечення освітнього процесу, психологічний супровід здобувачів освіти, діагностика та аналіз динаміки психічного розвитку. Також передбачається консультативна допомога в адаптації до шкільного навчання, робота з дітьми, що мають певні проблеми у спілкуванні, постраждалими від булінгу тощо.

Лікарі-психологи – це досить нова медична професія. Їхня місія надзвичайно важлива. Наприклад, вони працюють з військовими, що повернулись з АТО, або з пацієнтами хірургічних відділень, яким ампутували кінцівки, або з породіллями у випадках допологового чи післяпологового психозу чи депресії. В усіх цих випадках користі від шкільного психолога буде не дуже багато. Зрозуміло, що лікарі-психологи потрібні в медичних, лікувальних установах. І їх там катастрофічно бракує. Але для чого вони в школах? Чим допоможуть дитині чи дорослому в навчальному закладі?

Як правило, діти звертаються до шкільного медпункту, коли болить живіт чи голова, коли впав та вдарився… Педагоги ж скаржаться на тиск, біль у грудях, головний біль тощо. Чим тут допоможуть лікарі-психологи? Правда, ще пращури казали, що слово лікує, однак, здається, що учасники освітнього процесу потребують зовсім іншої медичної допомоги.

А може, чиновникам піти ще далі - у кожну школу по наркологу, гінекологу та венерологу?

Та, може, мова йде не про лікарів-психологів, а, наприклад, про лікарів загальної практики чи дитячих лікарів? І це - лише прикра помилка друкарки, яка набирала документ? А, може, ми маємо держслужбовців такого рівня, які не знають, що дітей лікує педіатр (іноземне слово, важке для запам'ятовування)?

Можливо, не знаю. Але ж цей документ пройшов стільки інстанцій, стільки поважних людей поставили під ним свої підписи, пройшов юридичну експертизу в Мін'юсті…

Що ж проштовхували цим регламентом? Заради чого приймали? Явно не заради дітей… То як же покращиться вже за тиждень медичне обслуговування в навчальних закладах: мабуть, зникнуть дитячі лікарі з тих шкіл, де вони є, адже новим санітарним регламентом вони не передбачені…

Отже, виконуємо вказівки міністрів – читаємо документи, у них ще багато цікавого.

Оригинал

Освіта.ua
28.12.2020

Популярные блоги
Н. Глюз: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
И. Ликарчук: ЗНО становится токсичным для образования ЗНО должно быть отделено от школы, для сохранения как ЗНО, так и нормальной школы
Д. Ламза: учитель должен оставлять проблемы вне школы Нужно оставлять негатив за порогом школы, а детям нести и сеять доброе, разумное, вечное
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев