И. Совсун: КМУ не подготовил университеты к обучению

Есть ли какие-то рекомендации для работы вузов во время пандемии? Есть, и ими пользуются все, кроме нас

И. Совсун: КМУ не подготовил университеты к обучению

Автор: Инна Совсун, народный депутат Украины.

Міносвіти вирішило знову повернути університети до дистанційного навчання. Офіційно — лише на місяць, але по факту — точно невідомо. Це — результат бездіяльності уряду, який мав би подбати про безпечну освіту під час пандемії.

Але що зробив уряд? Скільки грошей виділив уряд з ковідного фонду для шкіл? Ніскільки! А скільки грошей для університетів? Стільки ж — тобто нуль! Скільки для садочків? Також нуль. Скільки грошей виділили для дистанційного навчання? Знову ж таки — нуль!

Жодної копійки не виділили на безпечне навчання у школах та університетах. І тепер усі викладачі та студенти мають заплатити важку ціну за таке недолуге управління уряду, ризикуючи своїм здоров’ям та якістю освіти.

Чи допоміг уряд студентам з тестуванням на COVID-19? Ні, не допоміг. Чи зробив тестування доступним? Відповідь — також ні.

Протягом семи місяців уряд не зміг підготувати українські університети до навчання. Спершу — усіх повністю перевели на дистанційне навчання, потім так само різко — перевели на повноцінне офлайн-навчання. Натомість у світі зараз практикують змішане навчання з меншими групами та розкладом, який мінімізує контакти студентів та викладачів (коли групи вчаться по черзі; частина занять проходить онлайн, а офлайн - лише ті, які не можливо якісно організувати дистанційно, як от лабораторні роботи). Чому так само не зробили в Україні? Тому що немає адекватного управління процесом на національному рівні.

Чи є якісь рекомендації для роботи університету? Є, і ними користується весь світ, крім нас.

Що потрібно було зробити:

  • Створити чіткі рекомендації для університетів та шкіл щодо правил безпеки під час пандемії COVID-19. Зокрема — детальний план дій, якщо ознаки хвороби з’являться у студентів чи викладачів.
  • Виділити гроші для того, щоб створити безпечні умови для навчання та роботи, зокрема — облаштувати пункти тестування на COVID-19 в університетах. Вони є у більшості університетів у розвинених країнах. А в Гарварді студенти та викладачі самі собі можуть робити тести!
  • Постійно моніторити ситуацію в кожному закладі. Тоді можна було не закривати всі університети одразу, а лише ті, де є спалах COVID-19.
  • Виділити гроші на дистанційне або змішане навчання — на онлайн-платформи, віртуальні лабораторії, технічне забезпечення для викладачів та на доступ до онлайн-навчання для малозабезпечених студентів (гранти на комп’ютери для тих, у кого немає змоги купити їх самостійно).
  • Запустити інформаційну кампанію — з чітким поясненням правил поведінки, телефоном для консультацій та адресою медичного центру.

* * *

Фото - з Euronews, Cecilia Fabiano/LaPresse via AP

Оригинал

Освіта.ua
13.10.2020

Популярные блоги
С. Новикова: абитуриенты-медики и ЗНО по математике При поступлении на специальности отрасли знаний «Здравоохранение» второй предмет - математика
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!