В. Онацкий: кто отвечает за коронавирус в школах?

Почему нет средств на тестирование, страхование и маски для участников образовательного процесса

В. Онацкий: кто отвечает за коронавирус в школах?

Автор: Владимир Онацкий, заместитель директора по учебно-воспитательной работе.

Спекотний серпень 2020… Різноманітні перевіряючи об'їздять заклади освіти, фотографуються на фоні новеньких парт, пофарбованих стін і звітують, що заклади освіти готові до нового навчального року. Так було завжди, так і цього року

Нічого не змінюється: одні – готують, інші – приймають, одні - дякують (майже щиро) за щасливе життя, за турботу, ще за щось, інші – зверхньо посміхаються.

Утім, є одна відмінність: стало менше обговорень у батьківських групах, чи дарувати букет вчительці на Перше вересня, чи так обійдеться. Не обговорюють і лінійки з нагоди початку навчання. Бо їх просто не буде.

У нашій школі їх давно немає. Звісно, ми підготуємо свято для першачків, яскраве, цікаве, бо так було завжди, так буде і цього року. Бо ті турботи, які непокоять педагогів, не мають стати на заваді дітям, у яких видалась така велика перерва.

Що ж турбує освітян?

Перш за все, безпека. Важко збагнути, зрозуміти, що відбувається. Закінчилась основна сесія ЗНО, закінчилась і додаткова. Ми знаємо, які заходи безпеки були під час проведення тестувань: у школах до 300 учасників, по 15 осіб в аудиторіях, усі в масках перебувають весь час, допускаються лише після термоскринінгу. Відомий випадок, коли пункт тестування було перенесено з однієї школи до іншої, бо виявилось, що у працівниці закладу виявлено коронавірус.

І от ми починаємо працювати. Термоскринінг учням не проводиться, у класах по 30 учнів і більше. На уроках усі без масок: і діти, і педагоги. Ну, зрозуміло, що дітям важко на уроках у масках, педагогам теж важко, адже весь час потрібно не лише дихати у масці, а й голосно, дуже голосно говорити, пояснювати. Крім того, вчитель має бути без маски, бо діти не сприймуть вчителя в масці і не впізнають його, коли закінчиться карантин.

У коридорах усі в масках: заходиш до школи в масці, потім йдеш на урок, маску в кабінеті знімаєш і відправляєш у смітник. Після уроку надягаєш нову, щоб перейти з одного кабінету до іншого, знову знімаєш, відправляєш туди, куди й попередню, проводиш урок. І так 5-6 разів на день. Звісно, ніхто масками вчителів не забезпечує. Уряд перекинув це питання на місцеві громади, а керівники місцевих громад лише запитують у керівників шкіл, скільки масок закупили.

Усе це нагадує мені спеку літа 1943 року, коли уряд країни прийняв рішення про форсування Дніпра. Тоді боролися з коричневою чумою і теж нехтувати засобами безпеки… Історики стверджують, що Дніпро був червоним від крові, що тисячі людей загинуло саме тому, що були не підготовлені, що не мали належного озброєння, плавзасобів тощо. Тодішній уряд не рахувався з життям людей. Баби ще народять…

Що змінилося? Гроші з коронавірусного фонду пішли на дороги, на зарплати поліціянтам, які вдесятером виловлювали пловця в Гідропарку. Проте не знайшлося коштів у цьому фонді на маски для дітей та працівників навчальних закладів, не знайшлося коштів на те, щоб зробити класи не по 38-40 учнів у Києві, а по 15. Навпаки, вигребли з освіти все, що могли.

Варто, зазначити, що чиновники на місцях, намагаються вирішити питання безпеки в закладах освіти, надсилаючи різноманітні директиви. Зокрема, зустрічаються просто шедевральні приписи. Наприклад, «технічним працівникам спільно з педагогами після кожної перерви та після закінчення освітнього процесу необхідно проводити провітрювання навчальних приміщень, дезінфікувати ручки дверей, поручні, підвіконня, предмети у туалетних кімнатах; перед початком кожного уроку в класних кімнатах протирати з використанням дезінфікуючих засобів робочі столи та парти; робити вологе прибирання у приміщеннях, що задіяні в освітньому процесі».

І якщо з організацією провітрювання я повністю можу погодитись, то все інше до обов'язків педагогічного працівника не має жодного відношення ні в звичайних умовах, ні в умовах карантину. Ну, погодьтеся, що ще вчителів не відправляли мити за учнями вбиральні…

Не можна обійти увагою і заяву міністра охорони здоров’я пана Максима Степанова про те, що керівництво школи відповідальне за виявлення учнів з COVID-19: «У нас достатньо чітко визначені всі ці правила. Ці правила розробляло Міністерство охорони здоров’я разом з Міністерством освіти і науки. Ними визначено, що цей обов’язок покладається на керівництво школи». Чудово, за все відповідає директорка. Нагадує відому українську приказку про ту невістку, яка в усьому винна...

На мій погляд, перш за все, відповідальність директора школи полягає в тому, що він має діяти відповідно до вимог чинного законодавства. На сьогодні немає конкретних вимог, визначених законом, стосовно того, як має діяти директор у зв'язку з коронавірусом. Є певні рекомендації, яких потрібно дотримуватись (по можливості), бо це лише рекомендації. Немає сенсу їх усі повторювати, бо всі ми їх вже вивчили напам'ять.

Отже, на сьогодні у «листах щастя» від МОН та в приписах головного санлікаря сформульовані вимоги, які має вчинити адміністрація школи у випадку підозри на погіршення стану здоров'я дитини: 1) опитування дитини; 2) термоскринінг; 3) ізоляція дитини; 4) виклик батьків.

Однак, немає на рівні МОН-МОЗ документів, які давали б відповіді на питання:

1) які механізми отримання інформації про хворих учасників освітнього процесу та допоміжного персоналу (хто, коли, як офіційно повідомляє про це заклад освіти),

2) який регламент дій керівника, якщо захворів учасник освітнього процесу або особа з допоміжного персоналу;

3) які дії керівника, якщо учасник освітнього процесу чи особи з допоміжного персоналу є контактною особою (у випадках, коли хворий безпосередньо не мав відношення до закладу освіти)?

Зауважу, що без відповідей на ці питання, без чіткого механізму дій неможливо зберегти здоров'я учасників освітнього процесу.

Отже, школи готуються до нового навчального року. У Мінфіні вже зазначили, що в нашій країні 36000 зайвих вчителів, може, саме тому в уряді і не можуть знайти кошти на тестування для педагогів, на страхування та просто на елементарні маски для учасників освітнього процесу…

Оригинал

Освіта.ua
12.08.2020

Популярные блоги
С. Новикова: абитуриенты-медики и ЗНО по математике При поступлении на специальности отрасли знаний «Здравоохранение» второй предмет - математика
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Александр Васильевич
E любой инфекционной болезни есть инкубационный период, когда нет еще симптомов, в том числе и температуры, но человек уже носитель и распространитель вируса. Измерение температуры при входе в школу никак не оградит окружающих от ВИРУСОНОСИТЕЛЕЙ. К тому же есть и БЕССИМПТОМНЫЕ больные, которые тоже являются распространителями вирусов. Все рекомендации МОЗ по измерению температуры при входе в школу - чушь. Действенным методом, на мой взгляд, является обеззараживание помещений при помощи ультрафиолетового облучения с дальнейшим проветриванием; влажная уборка с применением антибактериальных и антимикробных средств (но без аллергенов, таких как хлорсодержащие вещества) и др. Уроки предлагаю сократить до 25 - 30 минут для младших классов и до 35 минут - для старшеклассников. Вот вам время для санобработки. Где есть возможность желательно уменьшить количество самих изучаемых дисциплин и предметов. Например: рисование и труд заменить на творческие работы дома. Физкультуру, с обязательными нормативами, заменить на подвижные игры без выставление оценок и т. д. Наконец: дать возможность старшеклассникам выбирать предметы для изучения, а не просто это декларировать. Пословица гласит: "Не было бы счастья, да несчастье помогло". Сама жизнь и коронавирус подталкивает к принятию серьезного шага, к изменению принципа выбора предметов для изучения в старших классах. Пусть ребята, вместе с родителями выбирают: нужно ли им изучение химии и биологии или нужна математика и физика. Или на оборот. Главная цель: сохранение здоровье детей и молодежи. В Советское время все школы были политехническими. Шло развитие промышленности. Нужны были для специалисты с обязательным знанием математики. Гуманитариев называли "ботаниками". Сейчас бездумно повторяют советские стандарты, хотя нужды в этом нет, времена поменялись.
Александр Васильевич
Хочу напомнить, что у любой инфекционной болезни есть инкубационный период, когда нет еще симптомов, в том числе и температуры, но человек уже носитель и распространитель вируса. Появление температуры является признаком того, что организм человека начал бороться с болезнью. Измерение температуры при входе в школу никак не оградит окружающих от ВИРУСОНОСИТЕЛЕЙ. К тому же есть и БЕССИМПТОМНЫЕ больные, которые тоже являются распространителями вирусов. Все рекомендации МОЗ по измерению температуры при входе в школу - чушь. Действенным методом, на мой взгляд, является обеззараживание помещений при помощи ультрафиолетового облучения с дальнейшим проветриванием; влажная уборка с применением антибактериальных и антимикробных средств (но без аллергенов, таких как хлорсодержащие вещества) и др. Уроки предлагаю сократить до 25 - 30 минут для младших классов и до 35 минут - для старшеклассников. Вот вам время для санобработки. Где есть возможность желательно уменьшить количество самих изучаемых дисци?...
Александр Васильевич
Хочу напомнить, что у любой инфекционной болезни есть инкубационный период, когда нет еще симптомов, в том числе и температуры, но человек уже носитель и распространитель вируса. Появление температуры является признаком того, что организм человека начал бороться с болезнью. Измерение температуры при входе в школу никак не оградит окружающих от ВИРУСОНОСИТЕЛЕЙ. К тому же есть и БЕССИМПТОМНЫЕ больные, которые тоже являются распространителями вирусов. Все рекомендации МОЗ по измерению температуры при входе в школу - чушь. Действенным методом, на мой взгляд, является обеззараживание помещений при помощи ультрафиолетового облучения с дальнейшим проветриванием; влажная уборка с применением антибактериальных и антимикробных средств (но без аллергенов, таких как хлорсодержащие вещества) и др. Уроки предлагаю сократить до 25 - 30 минут для младших классов и до 35 минут - для старшеклассников. Вот вам время для санобработки. Где есть возможность желательно уменьшить количество самих изучаемых дисци?...
Пенсіонерка
А що робити працівникам шкіл з групи ризику? Мій чоловік, у якого декілька хронічних хвороб, звільнився, не допрацювавши рік до пенсії. Ми можемо собі це дозволити, у нього більше сорока років стажу і в фінансовому плані все добре. Як бути тим, хто не має можливості просто покинути роботу? Працювати і робити вигляд, що вони безсмертні? А в випадку зараження за які кошти лікуватись? Взимку доба в в реанімації мені обходилась приблизно в дві тисячі, що в порівнянні з іншими хворими ще й дуже дешево. А міністерство народило чергову відписку.
учитель
А как обычно это делалось: 1. Требования составить на уровне школы, на основании метод-рекомендаций, И НЕУКОСНИТЕЛЬНО ТРЕБОВАТЬ! хм! ВВЕСТИ САНКЦИИ ПРОТИВ НЕРАДИВЫХ РОДИТЕЛЕЙ. Пропуск 1 день - объяснительная - заявление на имя директора школы. Пропуск 2 и более дней справка от врача. Пропуск по заявлению родителей - справка об эпидокружении после осмотра врача ( допуск ) 2.Сам механизм: пришёл без справки - в изолятор, вызов родителей/родных, в их сопровождении - домой, пришёл без маски - реагировать как на обычное нарушение внутришкольных правил. Вот только никак не возьму в толк: ЗАЧЕМ В ШКОЛЕ ,НОСИТЬ НА УРОКА И НА ПЕРЕМЕНАХ МАСКИ?! Если будет температурный скрининг ( т.е.все в нормальном состоянии) Можно поступить проще: установить в коридорах и на этажах БАКТЕРИЦИДНЫЕ ЛАМПЫ. Во время урока - обеззараживают коридоры, во время перемены - кабинеты. После уроков - влажная уборка.
учитель
"...1) які механізми отримання інформації про хворих учасників освітнього процесу та допоміжного персоналу (хто, коли, як офіційно повідомляє про це заклад освіти), 2) який регламент дій керівника, якщо захворів учасник освітнього процесу або особа з допоміжного персоналу; 3) які дії керівника, якщо учасник освітнього процесу чи особи з допоміжного персоналу є контактною особою (у випадках, коли хворий безпосередньо не мав відношення до закладу освіти)?..." ДА ЕСТЬ МЕХАНИЗМ! ПРОСТО... НАДО ВСПОМНИТЬ КАК ЭТО БЫЛО ВСЕГДА В ШКОЛАХ, ПРИ ИНФЕКЦИОННЫХ ЗАБОЛЕВАНИЯХ. "...Отже, школи готуються до нового навчального року. У Мінфіні вже зазначили, що в нашій країні 36000 зайвих вчителів, може, саме тому в уряді і не можуть знайти кошти на тестування для педагогів, на страхування та просто на елементарні маски для учасників освітнього процесу…" А " ТАМ " НА ОПРЕДЕЛИЛИ , ПОЧЕМУ В ШКОЛАХ СТОЛЬКО ВАКАНСИЙ?!
Ольга
Додамо іще запитання: 4) які дії, якщо учень прийшов до школи без маски. Не пустити, залишити без догляду дорослих поза межами школи? 5) які дії, якщо учень відмовляється одягти маску на перерві? 6) який механізм допуску дитини до школи, якщо в попередні дні він (вона) був відсутній в школі та прийшов знов до школи без довідки від лікаря? Чи не потрібно вести норму про обов’язковість офіційної довідки. Адже батьки часто "глушать" симптоми ГРВІ 1-2 дні та відправляють дитину до школи із запискою від себе. В процесі навчання перелік питань буде постійно поповнятися. А може за пару тижнів вже знов підемо на дистанційку. Але вже не здорові, як навесні, а заражені. І ту іщепитання: 7) Чи мусить учитель проводити дистанційне навчання, якщо він хворіє? Усім здоров’я!
Александр Васильевич
Для Ольги: А Вы уверены, что в Украине хватит врачей, чтобы всех школьников посетить на дому, осмотреть и выдать справки? Или ребенок должен идти в очаг заболеваемости - поликлинику, пробыть там какое-то время и на самом деле подхватив вирус, принести в школу? Кроме того, хочу напомнить, что у любой инфекционной болезни есть инкубационный период, когда нет еще симптомов, в том числе и температуры, но человек уже носитель и распространитель вируса. Появление температуры является признаком того, что организм человека начал бороться с болезнью. Измерение температуры при входе в школу никак не оградит окружающих от ВИРУСОНОСИТЕЛЕЙ. К тому же есть и БЕССИМПТОМНЫЕ больные, которые тоже являются распространителями вирусов. Все рекомендации МОЗ по измерению температуры при входе в школу - чушь. Действенным методом, на мой взгляд, является обеззараживание помещений при помощи ультрафиолетового облучения с дальнейшим проветриванием; влажная уборка с применением антибактериальных и антимикробных средств (но без аллергенов, таких как хлорсодержащие вещества) и др. Уроки предлагаю сократить до 25 - 30 минут для младших классов и до 35 минут - для старшеклассников. Вот вам время для санобработки. Где есть возможность желательно уменьшить количество самих изучаемых дисциплин и предметов. Например: рисование и труд заменить на творческие работы дома. Физкультуру, с обязательными нормативами, заменить на подвижные игры без выставление оценок и т. д. Наконец: дать возможность старшеклассникам выбирать предметы для изучения, а не просто это декларировать. Главная цель: сохранение здоровья детей и молодежи.
Комментировать

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!