Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы

За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине

Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы

Автор: Дмитрий Бабурин, учитель химии.

Хто винуватий у тому, що дитина набрала 149 рейтингових балів і втратила можливість стати студентом медичного ВУЗу? Ви не повірите. Вчитель, який ходить на ЗНО «задля забаганки»!

Таку думку висловив Український центр оцінювання якості освіти на своєму офіційному сайті. Освітяни прочитали статтю УЦОЯО щодо участі репетиторів на ЗНО, ковтнули смачну інформацію і понеслось: «Ганьба!», «Такі вчителі негідники!», «Горіти репетиторам у пеклі!», «Як їм не соромно конкурувати з маленькими діточками!»

Шановні колеги, СТОП! Зупиніться і увімкніть мозок. Диявол криється у деталях. За ширмою рейтингової шкали 100-200, яку нам кожен рік презентує УЦОЯО, ховається реальний стан освіти в Україні. Чому так? Зараз поясню на прикладі тесту з математики. Подивіться уважно на шкалу переведення тестових балів з математики у рейтингову шкалу:

Тільки уважно подивіться. Результат в 149 рейтингових балів отримує абітурієнт, який набрав 27 тестових балів із 62:


Тобто цей абітурієнт наробив помилок і втратив 35 тестових балів, а це, на секундочку, більше половини. Більша кількість балів, колеги! Ну так вже працює наш мозок, що коли ми чуємо цифру «150 балів із 200», ми уявляємо, що абітурієнт реально шарить в математиці. Саме цим і користується УЦОЯО. Скажіть, набагато ж красивіше звучить: «Учень набрав 151 бал за шкалою 100-200», ніж «Учень набрав 28 балів із 62»? Чи не так?

Ще хочете приклад? Тримайте. Давайте глянемо цьогорічну таблицю переведення тестових балів з хімії.


Зверніть увагу на учня, який набрав 51 тестовий бал із 74. За шкалою 100-200 він одержує від УЦОЯО аж 173 рейтингових бали:


Цей учень наробив помилок і втратив аж 23 тестових бали! 23 тестових бали, що є 31 % від усієї кількості можливих!!! Для загального розуміння, він неправильно виконав 23 тестових завдання з вибором однієї правильної відповіді або, УВАГА, неправильно розв’язав 11 задач третього блоку (там, де треба самому було розв’язати задачу і записати кінцеву відповідь). Як Ви гадайте, скільки балів в атестат отримає такий учень? Дивіться самі.


Він отримав 10! Саме 10 балів буде записано йому в атестат. За старою 5-ти бальною системою оцінювання це «відмінно з мінусом». Цікаво, правда? Наробивши помилок на 23 тестових бали, можна з хімії отримати 10 балів в атестат (плюс, можливо, отримати золоту медаль), а також 173 бали подати у виш. Браво! Заради цікавості, я подивився критерії оцінювання навчальних досягнень від МОН:


Ну тут вже без коментарів. І це я проаналізував тільки два навчальних предмети.

А тепер про найжахливіше. Про стабільність. Співробітники Українського центру оцінювання якості освіти про реальний стан освіти в України знають дуже добре. У назві самого Центру зазначено, що вони оцінюють ЯКІСТЬ освіти. І що ж вони роблять для її покращення?

Я, звісно, запитав у самого Центру оцінювання. Їх відповідь цитую: «Ми проводимо дослідження якості освіти, готуємо матеріали щодо підвищення цієї якості, наші фахівці працюють у групах розробників стандартів тощо, тобто ми підтримуємо думку про необхідність підвищення якості освіти і багато робимо для цього».

Серйозно? Поглянемо на результат багаторічної діяльності УЦОЯО. Я довго думав, як можна подивитись на «покращення» стану здоров’я хімічної освіти в динаміці, і згадав, що у моєму улюбленому тесті з хімії є одне завдання, яке повторюється кожного року. Суть завдання дуже проста. Там треба розставити коефіцієнти у схемі окисно-відносної реакції (ОВР). А тепер подивіться, як змінюється з роками % учасників, які змогли розставити ці коефіцієнти (за даними щорічних звітів Українського центру оцінювання якості освіти):


Ви бачите розвиток? Я - ні. Всі показники менші 50 %. Тобто кожного року практично кожен 2-й учасник не може розставити коефіцієнти в схемі ОВР. А якщо чесно, то КОЖЕН майбутній студент-хімік повинен це вміти робити. Це як для математика вміти додавати цілі натуральні числа. І що ж робить Український центр оцінювання і МОН? Висновки робіть самі.

Не вірте на слово чиновникам. Мисліть критично.

Освіта.ua
04.08.2020

Популярные блоги
Т. Ефимова: как школа убивает мотивацию у детей Почему в школе до сих пор снижают оценки за отступления, неправильную запись и цвет рисунка
Е. Бобкова: участие в олимпиаде не должно быть принудительным Жизнь и здоровье детей и учителей являются высшей ценностью, чем результат олимпиад
И. Ликарчук: олимпиады - традиция совковой системы Ни одним законом или нормативным документом обязательность участия каждой школы в олимпиадах не предусмотрена
О. Украинец: ЗНО по литературе точно не нужное Школьная программа предусматривает чтение текстов и биографий, а не изучение литературы, и это разные вещи
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Boris_Kharkov
Сами тесты по химии просто ужас и составлены безграмотно. Преподаю в ВУЗе химию 32 года, в свое время школьником участвовал в олимпиадах и окончил школу химиков при Харьковском университете, где потом и учился. Так вот учебник Буринской - это верх безграмотности. Далее я со своим коллегой, профессором, просматривал тесты по химии. Могу сказать, что в ряде вопросов нет однозначного ответа, что влияет на конечный результат. Часть вопросов составлены расплывчато, неоднозначно. Сама современная структура преподавания химии скорее призвана оттолкнуть ученика от этого предмета, нежели заинтересовать. Вот и имеем мы то, что имеем. Практически нулевые знания студентов 1-го курса, поступивших на химическую специальность.
не підтримую
Цікаво, а що має зробити термометр, щоб температура в хворого нормалізувалася? Начмед нічого не робить, сімейний лікар нічого не робить, хворий нічого не робить, Бабурін нічого не робить, тільки піариться. А термометр має врятувати освіту.
Вчитель фізики
Для не підтримую: В нашій країні , нажаль, головне - не робити добре, а робити так, щоб всіх все влаштовувало. Учень немає здібностей з хімічних знань, але хоче бути, наприклад, фармацевтом, бо у людей цієї професії висока заробітна плата. І держава потокає таким учням (щоб бути хорошенькою). А потім цей учень-нікчема стає "спеціалістом" та обслуговує людей. Якщо у людини відсутні відповідні здібності, то такі люди не повинні допускатися до отримання відповідної освіти(професії). Чому Ви вирішили, що Батурін нічого не робить? Він якраз і робить, але його робота нічого не вирішує в кінцевому результаті. При такому підході держави, робота Батуріна втрачає будь-який зміст, нажаль.
Святозара
я не вижу проблем написать программу которая будет ставить диагноз лучше врача, при этом я не обладаю навыками врачей. Но у меня сомнения насчет того что я дам тест ЗНО ,но не вижу проблему написать точно такой же тест увидив этот тест всего раз
Комментировать
підтримую
Я теж з усіх сил підтримую п. Бабуріна, цікавить лише одне: 1) автор ще працює в школі чи повністю присвятив себе репетиторству й проходженню ЗНО для прикрашання черговим сертифікатом у рамці стінки в помешканні, де здійснює репетиторську діяльність; 2) якщо працює в школі, то чи всі його учні чи хоча 50 % з них здатні правильно розставити коефіцієнти у схемі окисно-відносної реакції (ОВР). Якщо здатні, хай запросить на уроки й поділиться досвідом, як він цього досягає і що саме робить як учитель для підвищення якості шкільної хімічної освіти.
Вчитель фізики
Абсолютно підтримую автора. Знання повинні бути абсолютні, а не відносні. Скоро абітурієнт, який набере 10 відсотків усіх тестових балів, буде мати оцінку 11, а то і всі 12. Це жах і ганьба.