А. Новосад: о назначении Сергея Шкарлета

В образовании и науке важна последовательность политики и то, на каких ценностях эта политика строится

А. Новосад: о назначении Сергея Шкарлета

Автор: Анна Новосад, экс-министр образования и науки Украины.

Моя позиція щодо призначення Сергія Шкарлета т. в. о міністра освіти і науки України.

По-перше, відбулось, повне нівелювання думки Верховної Ради. Всупереч позиції профільного Комітету Ради плагіатора протисли в міністерське крісло.

По-друге, відсьогодні можем розпочинати відлік повноцінного наступу на постмайданні зміни у сфері освіти і науки, повернення до риторики та дій Табачника і Ко. Чому? Та тому що легітимними стають фанати Януковича, плагіатори та просто недоброчесні пристосуванці.

По-третє, колеги та друзі, варто розпочинати ретельний моніторинг дій та бездіяльності пана Шкарлета. В умовах, коли Програми дій уряду нема, розуміння стратегії нового очільника МОН нема, залишається виключно тиск громадськості, освітньої та наукової спільноти.

Я особисто ретельно слідкуватиму за кількома речами:

  • Що буде зі ЗНО? Чи дійсно пан Шкарлет зреалізує своє бажання а-ля табачник і збільшить вагу шкільного атестату, як те він казав під час засідання Комітету, і зменшить вагу ЗНО? Чи збережеться ЗНО при вступі з коледжів до університетів та єдиний вступний іспит на магістратуру?
  • Що буде з Новою Українською Школою? Чи буде продовжена реформа, затверджено новий Державний стандарт базової освіти, закладено відповідні кошти на НУШ у бюджеті на наступні роки? Чи буде продовжено системний професійний розвиток учителів?
  • Чи продовжиться реформа інституційного догляду дітей та припиниться ганебна практика запроторення дітей у інтернати? До речі, пан Шкарлет вже сказав на Комітеті, що нормальна собі практика. Хай буде.
  • Що буде з реформою професійної освіти? Чи стане пану Шкарлету сміливості реформувати систему професійного навчання, об’єднати коледжі та професійно-технічні навчальні заклади, пролобіювавши такий необхідний новий закон «Про професійну освіту»?
  • Що буде зі змінами у вищій освіті? Чи продовжиться втілення нової формули фінансування університетів за результатами їхньої діяльності, чи буде розширено фінансову автономію університетів? Чи не буде скасовано індикативну собівартість навчання? Чи все ж таки пан Шкарлет розверне зроблені нами зміни у звичне русло ручняків?
  • Чи стане сміливості провести реформу галузевих академій наук, а також відстояти гідне фінансування нового Національного Фонду Досліджень?
  • Як виглядатиме склад Атестаційної Колегії МОН часів пана Шкарлета та якими будуть її дії? Чи відновиться практика продажу/дарування сплагіачених наукових ступенів?

Вочевидь, список можна продовжувати. Зазначені зміни були розпочаті нашою командою та командами попередніх урядів після Майдану. В освіті і науці важлива тяглість та послідовність політики. Але не менш важливо, на яких цінностях ця політика будується. Чи дозволимо повернутись до цінностей Табачника - великою мірою залежатиме також від нас з вами.

Оригинал

Освіта.ua
26.06.2020

Популярные блоги
И. Ящук: враги будущего дистанционного образования Концепция будущего дистанционного образования еще далека от идеала, но динамика ее развития поражает
С. Мудрук: «ликвидация ЗНО в два шага» (impact analysis) Кто-то верит, что отмена ДПА в форме ЗНО в этом году не имеет реальных шансов закрепиться и в дальнейшем?
А.Мирошниченко: о вызовах в новом учебном году Попытки игнорировать проблемы, с которыми школа столкнется уже 1 сентября, - путь к конфликтам
А. Ночкин: почему не стоит отменять ДПА в форме ЗНО Отмена ДПА в форме ЗНО негативно повлияет на выпускников 2020 года и с организационной стороны, и на их результаты
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
скептик
Сколько не прикрытой злобы и черной желчи излито в этой статье. По существу не сказано ничего, но страх перед изменением курса в образовательной политике новым и. о. министра прослеживается в каждой строчке. Отобрали в Новосад и таких как она кормушку, - это главная причина злобы. Кроме того, страх перед своими "кураторами" из-за "бугра", вызванный недовольством последних в связи с возможным изменение курса, чтобы не допускать снижение уровня образования, объясняет бешеную ненависть к новому и. о. министра МОН.
Владимир Белый
А де коментарі про сутність проблемного призначення, що засвітилося і у ВР, і в академічній спільноті, і у публічних акціях протесту? Невже вчителі можуть лише написати про своє сприйняття особистості автора? Сумно.
Eugen Zimmermann
Для Владимир Белый: як тільки будуть опубліковані експертні висновки щодо плагіату у роботах Шкарлета призначеною згідно з чинним законодавством профільною комісією - так відразу з’являться об’єктивні коментарі. Поки що автор маніпулює якимись своїми особистими думками про особистість новопризначеного виконуючого обов’язки, які не мають ніяких об’єктивних доказів. Цитата:" відсьогодні можем розпочинати відлік повноцінного наступу на постмайданні зміни у сфері освіти і науки". От просто цікаво - яке має право авторка звинувачувати когось у посяганні на якісь зміни? Авторка має докази? Чи чергова маніпуляція, спроба надавити на емоції читачів? Оце є об’єктивний факт - маніпуляція і апеляція до емоцій читачів. А читачі, до речі, не натовп перед сценою, читачі - педагоги, які в основному можуть скласти 2+2 і зробити неупереджені висновки самі, без усяких добродіїв. І до речі - авторка обачно пише про постмайданні зміни у освіті і науці, але не пише - позитивні ці зміни чи негативні. Ви Володимире, принаймні самі собі - не на публіку - поклавши руки на серце - можете сказати без обмовок "Так, після майдану стало краще"? Можете? Тому коментарі і обмежуються особистістю авторки, бо сама авторка трошки плутає свої особисті уподобання з державними інтересами.
Комментировать
Пророк
Какая циничность! Сама как говорится и "будку не построила", а учит "как подину любить". Онятие "мораль" отсутствует, представление не имеет о чем пишет, порог ни одного учебного заведения не переступала, сидит и "злопыхает". Придёт время, люди оценят и , первую очередь, ваши деяния по разрушению системы образования
учитель
Образованием должен заниматьься человек, который: 1. Имеет высшее педгогическое образование 2. Проработал в обычной школе просто хорошим учителем как минимум 10 лет 3. Проработал грамотным завучем - ещё лет 5 4. Проработал хорошим и грамотным директором школы не менее 5 лет Т.е. начинал с начала и прошёл все этапы школьного обраования 5. Имеет научную степень в педагогике. и ещё, что не маловажно: ДУМАЕТ О БУДУЩЕМ НЕ ТОЛЬКО "ЦАРСКИХ" СЕМЕЙ , НО И О БУДУЩЕМ ( простите за высокопарность) НАШЕЙ МНОГОСТРОДАЛЬНОЙ СТРАНЫ. БУДЕТ РАБОТАТЬ В ИНТЕРЕСАХ ТОЛЬКО НАШЕЙ СТРАНЫ , А НЕ ПО УКАЗКЕ... НЕ НАДО ЭКСПЕРЕМЕНТИРОВАТЬ НА НАШИХ ДЕТЯХ!!! НЕ НАДО ЭКСПЕРИМЕНТИРОВАТЬ НА НАШЕМ БУДУЩЕМ!!!
Владимир Белый
Для учитель: Посада міністра не педагогічна і не наукова посада, а політична. Потрібно не лише знати освіту, яка була та яка є (хто того не знає?), а вміти інституційно будувати кращу модель, що зазвичай викликає паніку у більшості.
учитель
Для Владимир Белый: Вот, вот... политики ( и, кстати, даже и в этом - не профессионалы) ... , которые трудятся каденцию не на благо своего государства, своего народа, а, в лучшем случае ,на "благо" для своего кармана и в худшем- на "дядю из-за бугра" . А вот если бы министры были бы профессионалами в своём деле ( образовании, медицине, энергетике,сельском хозяйстве,транспорте, культуре, промышленности и т.д.) - то они бы точно ЭКСПЕРИМЕНТЫ над своим народом не проводили, тем более над ДЕТЬМИ
Eugen Zimmermann
Для Владимир Белый: вибачте, а ви вже не здатні спілкуватися людською мовою? Тільки лозунгами і канцеляритом? Поважності це не додає, а от глупотою відгонить трошки. Будьте так ласкавві, Володимире, переведіть українською свою фразу канцеляритом " вміти інституційно будувати кращу модель"!
Комментировать
Просто
Неуважаемая госпожа! Со стороны верховного наблюдателя можно поставить много задач перед образованием. У Вас была возможность их реализации, вы с эти не справились. По поводу этичности многих вопросов образования Вам бы вообще помолчать. В то время как педагоги, реализующие ваши хотелки получают 5 тысяч зарплаты, вы ставили вопрос о невозможности содержать вашего будущего ребёнка на зарплату в 10 раз большую. А затем отхватили более 100 тысяч бюджетных денег, сбежали и пишите свой бред. Или в школу и покажи как надо
Ольга
Для Просто: полностью согласна
Комментировать

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!