А. Сененко: все достижения реформ под угрозой

Роковой удар для науки, так как науки без денег не бывает, а развитого государства без науки - тем более

А. Сененко: все достижения реформ под угрозой

Автор: Антон Сененко, старший научный сотрудник Института физики НАН Украины, кандидат физико-математических наук.

Ну, майже все...

Як казав мій перший науковий керівник - тисяча матюків.

Усі надбання у реформуванні науки, освіти та культури, з такими зусиллями вистраждані за останні 6 років, під загрозою знищення.

Знищення у найпростіший і найпримітивніший спосіб.

Під виглядом секвестру бюджету зрізаються шалені кошти з надзвичайно важливих позицій.

Мені важко коментувати освіту, але в ній фактично секвестр повністю ліквідує Нову українську школу. Це катастрофа.

А от науку залюбки прокоментую.

1. Ми роками чекали запуску прозорого грантового фінансування науки - через Національний фонд досліджень.

Конкурсу, куди міг податися будь-який вчений зі своїми ідеями, де найкращі науковці, у т. ч. закордонні «сидять» у журі і віддають фінансування найкращим.

Зробити це так, як це прийнято робити в усьому світі, в розвинених країнах. Дати інструмент підтримки найкращих, аби вони отримували більше і досліджували найактуальніші наукові проблеми.

Ба більше. У боротьбі з коронавірусом не допоможе збільшення фінансування МВС, не допоможуть автозаки та дубінки. Допоможуть лише оснащені лабораторії, реактиви, клітинні культури та високооплачувані фахівці з мікроскопами, піпетками, пробірками тощо.

Саме ці 500 мільйонів абсолютно спокійно можна скерувати на програми підтримки медико... біо... вірусо... чи щосьтамлогічного напрямку в рамках НФД, розвивати спроможність робити тести на коронавірус, вакцини, ліки тощо.

Ні.

Окрім того, що досі недофінансована розробка тестів, Уряд має намір знищити і НФД.

Це, по суті, фатальний удар для усієї реформи науки, тому що науки без грошей не буває, а розвиненої держави без науки - тим більш.

2. Пропонується зрізати програму МОН «Підтримка пріоритетних напрямів наукових досліджень». Для людей у темі зауважу, що це не шифр 1230, а шифр 1390.

Для пересічних громадян - це, фактично, базове фінансування науки в університетах.

Лишити хоча б на медичні... біо... і всякологічні дослідження?

Ага, зараз.

Скільки розмов точилося про те, щоб розвивати цей напрям, а закінчується все отак прозаїчно.

Схоже, фініта ля комеді.

Зараз придворні медіа та лідери думок почнуть розповідати, що країна в небезпеці, коронавірус наступає, але Ви вже бачите, що скорочення цих витрат - навпаки, алогічні.

Вони забирають у країни шанс на нормальні медико-біологічні дослідження.

Інформація звідси.

Але і це не все: вони тупо рубають видатки бюджетної програми «Загальнодержавні заклади та заходи у сфері медичної освіти».

Це знущання?

То почніть із закриття лікарень ще, умнікі.

Невже Вам не стало очевидно, що Україна мусить мати свою якісну медичну освіту, бо Вам, шановні, тікати нікуди?

А от тепер у мене є питання.

Скільки грошей зрізають у рамках секвестру з генпрокуратури, що шиє справи за незрозумілими доказами, а тепер намагається ще й пошити собі мундири та повернути звання?

Чи продав Президент свої літаки, як обіцяв?

Чи відмовився від зарплатні?

Чи почали офшорні кінобізнесові компанії патріотично сплачувати податки в Україні?

Чи передав голова Офісу президента свій новесенький мерседес для антикоронавірусного фронту?

Чи скорочено держапарат та взагалі фінансування ОП?

Чи витрушені гроші з олігархів та корупціонерів, які вже мають сидіти, чи кулуарні домовленості за спиною народу такого не передбачають?

Протиріччя всюди.

Побачимо, що буде на голосуванні у Верховній Раді.

Чи вистачить гідності окремим депутатам монобільшості піти проти такого ганебного стану речей?

І, вибачте, я не можу цього не ввернути, бо маю на це повне право.

Під час останніх виборчих кампаній прихильники нової влади повторювали, що гірше бути не може.

То що ви, люди, скажете тепер?

Оригинал

Освіта.ua
26.03.2020

Популярные блоги
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев