И. Ликарчук: бюджетные средства могут пойти не туда

В Украине нет системы определения и оценивания результатов работы школ: ни хорошей, ни плохой

И. Ликарчук: бюджетные средства могут пойти не туда

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

В інформаційному повідомленні із задоволенням читаю: «Уряд надав субвенцію у 3,5 млрд грн для реалізації програми «Спроможна школа для кращих результатів», яка має на меті розвиток опорних та великих шкіл. Відповідне рішення Кабмін ухвалив сьогодні, 12 лютого 2020 року».

Не з меншим задоволенням констатую, що це гарне і потрібне рішення. Але не можу не зазначити, що є дві проблеми.

Перша проблема. Де гарантія, що ці гроші, образно кажучи, дійдуть до шкіл. У попередні роки в дуже багатьох випадках вони до шкіл не доходили. Чи не буде так і цього разу? Гарантій того, що дійдуть, на жаль, не бачу.

Друга проблема. Гарна назва програми «Спроможна школа для кращих результатів». Невідомо лише, що означає поняття «кращі результати». Які саме результати будуть визначатися (участь в МАН, олімпіадах, наявність туалетного паперу, середній вік і сімейний статус вчителів, ріст директора чи колір очей його заступника чи щось інше...)?

Якою «лінійкою» ці результати будуть міряти і хто це робитиме? (Згадайте Мотрю і Кайдашиху із «Кайдашевоі сім’ї , які однаковим поясом наміряли різну довжину межі).

Від чого почнуть рахувати, щоб стверджувати: отримані результати кращі чи гірші? (Скоріше за все, що «від стелі»).

Адже в Україні НЕМАЄ системи визначення та оцінювання результатів роботи шкіл. Немає аж ніякої системи: ні хорошої, ні поганої.

Сьогодні, як і десятиліття раніше, «результати» роботи шкіл визначаються наобум: або самопроголошеними «експертами», залежно від їхніх настрою, смаків, знань та уподобань, або ж за дивакувато-дикими рейтингами, укладеними після ЗНО людьми, котрі жодної уяви про педагогічні вимірювання та інтерпретацію їхніх результатів не мають...

Що це означає на практиці? Та лише те, що чималі бюджетні кошти апріорі можуть потрапити не туди, де мають бути... Усього-на-всього. Із усіма наслідками, що з цього випливають...

Оригинал

Освіта.ua
13.02.2020

Популярные блоги
Александр Мирошниченко: анализ мифов от педагогов В образовательном пространстве Украины бытуют мифы, которые кардинально искривляют реальность
В. Спиваковский: зачем оценки, травмирующие детей Для успевающих и отличников оценки очень важны, ведь без сравнительных оценок отличники теряют мотивацию
Н. Азарова: всем нужна безотказная учительница Вся жизнь учителя крутится вокруг правильных ответов, ему их лучше заучить и довести до автоматизма
В. Волчан: в прогулах дети виноваты, а школа ни при чем? Мы стараемся, проводим реформы, меняем министров, а ситуация в образовании лучше не становится
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!