И. Ликарчук: о работе в школе без педобразования

Появление такой нормы в законе свидетельствует о крахе педнауки и полном недоверии к системе

И. Ликарчук: о работе в школе без педобразования

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Можливість працювати в школі без педосвіти. Кажуть, що така норма вже є в новому Законі «Про загальну середню освіту».

Можу помилятися, але, на мою думку, поява цієї норми свідчить про:

1. Крах української педагогічної науки. Я можу помилятися, але здається, що нової української педагогічної науки в Україні немає. У нас іще й досі на лекціях з педагогіки цитують Крупську, благословляють Макаренка... Знайдіть в педуніверситетах хоча б одну кафедру СУЧАСНОЇ педагогіки. Наголошую на слові «сучасної». Знайдіть кафедру педології, як науки про дитину. Знайдіть кафедру вікової та дитячої психології. НЕ знайдете. А у деяких навіть окремих кафедр педагогіки не існує. Бо їх пооб’єднували з соціологією, філософією, психологією, управлінням..., Про рівень дисертаційних досліджень з педагогічних наук навіть не хочу писати. Наслухався і начитався їх, коли був членом спец ради...

2. Повну недовіру до вітчизняної системи вищої педагогічної освіти. Та, відповідно, її оцінку. Педагогічна освіта існує не для підготовки фахівців з математики, історії, мови чи біології. А для підготовки професійних фахівців із навчання та виховання. Тепер з’являється норма закону, що без такої підготовки навчати й виховувати можна. То для чого фахова педагогічна професійна освіта? У тому, що вища педагогічна освіта, м’яко кажучи, виявилася не потрібною, винуваті самі педуніверситети.

Я й досі в шоці від розповідей одного студента-четверокурсника про те, як і чому навчають в одному із найвідоміших педагогічних університетів. Майбутнього вчителя фізики я запитав про STEAM-освіту... Він довго сміявся... А про навчання сучасним технологіям виховання, компетентністний підхід, про формування медіаграмотності майбутніх педагогів була відповідь: «Ви в якому столітті живете?»

Ото і я подумав, що не я, а наша педосвіта живе іще в середині ХХ століття. То кому вона ТАКА потрібна. За роки незалежності в Україні розроблялася та затверджувалося 5 Концепцій педагогічної освіти! Тьма. А результат?

Тож я цілком і повністю розумію мотиви, якими керувалися автори цієї норми. Розумію їх як технократів...

Оригинал

Освіта.ua
24.01.2020

Популярные блоги
И. Редько: о ненормированной умственной работе учеников Когнитивный диссонанс на фоне любви к своей стране и желания жить, учиться и развиваться здесь
Виктор Мисан: о чем думают украинские учителя В школах – полный разгул «демократии» и «академической свободы», что сверху, что снизу 
Т. Ефимова: когда исчезнет из школ совдепия с подарками? Когда исчезнет из школ совдепия вместе с подарками, подхалимством и никому не нужными активностями?
Н. Борисенко: волшебная палочка и валериана для учителя Учителя просто выгорают, и у них не хватает жизненных сил дать детям все то, что они могли бы
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев