И. Ликарчук: о работе в школе без педобразования

Появление такой нормы в законе свидетельствует о крахе педнауки и полном недоверии к системе

И. Ликарчук: о работе в школе без педобразования

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Можливість працювати в школі без педосвіти. Кажуть, що така норма вже є в новому Законі «Про загальну середню освіту».

Можу помилятися, але, на мою думку, поява цієї норми свідчить про:

1. Крах української педагогічної науки. Я можу помилятися, але здається, що нової української педагогічної науки в Україні немає. У нас іще й досі на лекціях з педагогіки цитують Крупську, благословляють Макаренка... Знайдіть в педуніверситетах хоча б одну кафедру СУЧАСНОЇ педагогіки. Наголошую на слові «сучасної». Знайдіть кафедру педології, як науки про дитину. Знайдіть кафедру вікової та дитячої психології. НЕ знайдете. А у деяких навіть окремих кафедр педагогіки не існує. Бо їх пооб’єднували з соціологією, філософією, психологією, управлінням..., Про рівень дисертаційних досліджень з педагогічних наук навіть не хочу писати. Наслухався і начитався їх, коли був членом спец ради...

2. Повну недовіру до вітчизняної системи вищої педагогічної освіти. Та, відповідно, її оцінку. Педагогічна освіта існує не для підготовки фахівців з математики, історії, мови чи біології. А для підготовки професійних фахівців із навчання та виховання. Тепер з’являється норма закону, що без такої підготовки навчати й виховувати можна. То для чого фахова педагогічна професійна освіта? У тому, що вища педагогічна освіта, м’яко кажучи, виявилася не потрібною, винуваті самі педуніверситети.

Я й досі в шоці від розповідей одного студента-четверокурсника про те, як і чому навчають в одному із найвідоміших педагогічних університетів. Майбутнього вчителя фізики я запитав про STEAM-освіту... Він довго сміявся... А про навчання сучасним технологіям виховання, компетентністний підхід, про формування медіаграмотності майбутніх педагогів була відповідь: «Ви в якому столітті живете?»

Ото і я подумав, що не я, а наша педосвіта живе іще в середині ХХ століття. То кому вона ТАКА потрібна. За роки незалежності в Україні розроблялася та затверджувалося 5 Концепцій педагогічної освіти! Тьма. А результат?

Тож я цілком і повністю розумію мотиви, якими керувалися автори цієї норми. Розумію їх як технократів...

Оригинал

Освіта.ua
24.01.2020

Популярные блоги
Дмитрий Ламза: о проведении уроков в летний период Сможет ли государство обеспечить все санитарные условия, чтобы детям было комфортно учиться?
И. Ликарчук: карантин в образовании в совковом стиле Карантин все-таки - это дополнительные расходы для каждого, хотя бы на оплату доступа к Интернету
Александр Мирошниченко: анализ мифов от педагогов В образовательном пространстве Украины бытуют мифы, которые кардинально искривляют реальность
В. Спиваковский: зачем оценки, травмирующие детей Для успевающих и отличников оценки очень важны, ведь без сравнительных оценок отличники теряют мотивацию
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!