С. Олексюк: закон «Об общем среднем образовании» принят

Маленькое резюме: нормы нового закона регулируют все, что движется в коммунальных школах - это провал

С. Олексюк: закон «Об общем среднем образовании» принят

Автор: Светлана Олексюк, директор киевской школы № 5 Печерского района, эксперт РПР.

Закон «Про загальну середню освіту» прийнято.

Він мав би продовжити, удосконалити, поглибити революційні ідеї закону «Про освіту» у галузі загальної середньої освіти.

З моєї точки зору, він мав би дати конкретні можливості розвитку шкільної системи, демократизації шкільного життя, якісним змінам контенту, підвищення статусу вчителя та забезпечення автономії закладу освіти.

Ми створюємо НУШ, зрозуміло, що нам необхідна нормативна база. Саме тому я брала участь у роботі над цим законом.

Сьогодні 327 депутатів підтримали закон, тож вони мають відповіді на питання:

1. За якими нормами закону «новий вчитель» побачить свою перспективу? Що мотивує досвідченого вчителя?

2. Як створюватиметься старша профільна школа?

3. Яким чином буде реалізовано принципи академічної, фінансової, організаційної автономії та педагогічної свободи школи?

4. Чим забезпечено індивідуальну освітню траєкторію для всіх учнів? Чому актуальна ідея народжує «модерновий» конфлікт в освіті?

5. Де НУШ? Де поглиблення реформи та її розвиток?

Маленьке резюме: норми нового закону регулюють все, що рухається у комунальних школах. Це поразка.

У багатьох статтях виокремлюються «приватники», що порушує принцип рівності, але надає більші можливості для приватних шкіл. Це своєрідна перемога.

Я не розумію компромісів, прискорення, відтермінування, політичної доцільності, «білого диму», коли час викидати білий прапор...

Знаєте чому? Тому що я щодня йду до школи і дію «не завдяки, а всупереч»...

Що робити? Можливо, створювати Дорожню карту і готувати поправки до свіжого закону. Чому? Просто тому, що він розбалансував систему і «щоб стояти на місці, треба бігти з усіх сил»... Куди?

Оригинал

Освіта.ua
20.01.2020

Популярные блоги
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев