В. Мисан: результаты зависят от организации обучения

Хорошо, что родители интересуются успехами детей, но почему интерес возникает в конце учебного цикла?

В. Мисан: результаты зависят от организации обучения

Автор: Виктор Мисан, кандидат педагогических наук, доцент, заслуженный учитель Украины.

Сьогодні мав розмову з батьками однієї учениці. Їх цікавило, чому у їхньої доньки така низька семестрова оцінка.

Загалом, це добре, коли батьки цікавляться успіхами дітей. Щоправда цей інтерес чомусь виникає на завершальному етапі навчального циклу (семестровому, річному).

Багаторічна практика показує, що їх турбують лише ОЦІНКИ і перспектива покращення підсумкового балу (що зробити, щоб оцінка стала кращою?). Як правило рецепт один - працювати (на уроці, вдома, з учителем, без нього). Будь-яка дитина, яка працює, отримає винагороду за свої старання.

Але я не про це. Під час розмови з'ясувалося, що у батьків сформований традиційний підхід в оцінюванні результатів діяльності: чим довше дитина робить уроки - тим кращою має бути оцінка.

Така формула не є результатом успіху. Тривалість виконання домашніх завдань залежить не лише від кількості заданого матеріалу, але від якості його опрацювання на самому уроці, від сформованих умінь та навичок, від самоорганізації та планування робочого часу.

Якщо дитина не працювала на уроці, то їй прийдеться все заново опрацьовувати, вчити самостійно. А на це дійсно потрібно витратити багато часу.

Мене здивував той факт, як батьки розуміють оцінювання результатів навчальної діяльності за високим рівнем. Оцінки 10-12 вони ототожнюють із знанням (запам’ятовуванням і відтворенням) навчального матеріалу. Насправді ж дитина має вільно оперувати (використовувати) знаннями для розв'язання поставленого завдання. Лише тоді вона може отримати високу оцінку.

Чи багато таких дітей в класі? Ні. Звідси й висновок - не всі учні можуть отримувати оцінки високого рівня.

Бажання мати 10 і вище штовхає одних до зазубрювання, заучування навчального матеріалу, а звідси - перевантаження, виснаження, втоми, розчарування. Але не тільки. Інших - до списування, обману і самообману, здобуття високого балу будь-якою ціною.

Результати навчання не залежать від кількості витраченого часу та «тонкощів» заробляння оцінки. Вони залежать від уміння організувати процес навчання. І до цієї організації варто долучатися всім: учителям, учням і батькам також.

Оригинал

Освіта.ua
27.12.2019

Популярные блоги
И. Ящук: враги будущего дистанционного образования Концепция будущего дистанционного образования еще далека от идеала, но динамика ее развития поражает
С. Мудрук: «ликвидация ЗНО в два шага» (impact analysis) Кто-то верит, что отмена ДПА в форме ЗНО в этом году не имеет реальных шансов закрепиться и в дальнейшем?
А.Мирошниченко: о вызовах в новом учебном году Попытки игнорировать проблемы, с которыми школа столкнется уже 1 сентября, - путь к конфликтам
А. Ночкин: почему не стоит отменять ДПА в форме ЗНО Отмена ДПА в форме ЗНО негативно повлияет на выпускников 2020 года и с организационной стороны, и на их результаты
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!