Игорь Ликарчук: уже начали искать виноватых в провале

Искать причины PISА-конфузии нужно не в советском прошлом, а в истории образования независимой Украины

Игорь Ликарчук: уже начали искать виноватых в провале

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Іще толком не встигли проаналізувати результати PISA, як уже почали шукати винуватих у провальній ситуації.

І знайшли, образно кажучи, сокирку під лавкою. Це - радянську систему математичної освіти.

Панове! Радянської системи математичної освіти немає уже 25 років. Як і радянської системи освіти. Між іншим, радянська система освіти створювалася, функціонувала та достатньо успішно вирішувала ті завдання, які ставилися перед нею тогочасним політичним, економічним та соціальним устроєм.

Але час тієї системи давно пройшов. Ті, хто здобував радянську освіту, участь у дослідженні не брали. Брали участь їхні діти та онуки, які навчаються в школах незалежної України за українськими навчальними планами і програмами, атестованими в українській системі освіти вчителями та під проводом українських органів управління освітою, української академії педагогічних наук та української системи методичного забезпечення.

Тож шукати причини PISА-конфузії потрібно не в радянському минулому, а у освітній історії незалежної України. Бо, проголосивши незалежність, створюючи нові політичну, економічну та соціальну системи, ми практично нічого не робили (до 2017 р.) для реформування освіти відповідно до нових умов, застрявши в цьому процесі, образно кажучи, «як собака на перелазі».

Замість системних реформ кинулися в шаровари та віночки; в лінійки з учительськими танцями; заскладували школи неякісними підручниками; допустили зганьблення вчителів, девальвацію педагогічного розуму та досвіду; зберегли, як старезна бабця цноту, радянську систему управління освітою; зґвалтували освітній процес зарубіжним досвідом незрозумілої якості... Замість справжніх реформ.

Ото і маємо конфузію. На відміну від наших сусідів. Тієї ж Польщі, у якій за цей час створено принципово нову систему освіти, яка вже показала тріумфальні результати в PISA. Чи Білорусь, яка зберегла і розвинула кращі здобутки радянської системи освіти, адаптувавши її до умов сьогодення. І, як результат, має добрий прогрес за результатами дослідження.

Ми ж не зуміли ні нового створити, ні розвинути набуте. Навіть не спромоглися PISA-дослідження провести на цифрових носіях. То до чого тут радянська система освіти? Залиште її в спокої. Не під тією лавкою і не ту сокирку шукаєте, панове.

Оригинал

Освіта.ua
04.12.2019

Популярные блоги
С. Новикова: абитуриенты-медики и ЗНО по математике При поступлении на специальности отрасли знаний «Здравоохранение» второй предмет - математика
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!