Osvita.ua Блоги Игорь Ликарчук: конкурсная машина работает
Игорь Ликарчук: конкурсная машина работает

Нужен ли государственный конкурс «Учитель года» вообще? А если нужен, то для чего?

Игорь Ликарчук: конкурсная машина работает

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

У ці дні в Інтернеті з’являється велика кількість матеріалів про результати районних (міських) етапів конкурсу «Учитель року». В опублікованих матеріалах дивно поєднуються педагогічна мудрість і наївність, схоластичність та інноватика, глибоке педагогічне кредо та примітивний популізм...

Читаючи їх, водночас виникає почуття гордості та поваги до одних, та жалю й співчуття до інших... А ще, коли дізнаєшся скільки часу, фізичних і моральних зусиль, коштів та інших матеріальних ресурсів витрачають учасники цього конкурсу, то стає сумно.

Та найбільш прикрим, на мою думку, є те, що за всіма конкурсними блогами, презентаціями, записами відкритих уроків, статтями і сценаріями не видно найголовнішого: ким є учасник конкурсу для учнів...

Знаю особисто чимало дуже талановитих, мастистих учителів, які принципово не беруть участь у таких конкурсах. Бо впевнені, що ЗМАГАТИСЯ ЗА ПРАВО НАЗИВАТИСЯ КРАЩИМ УЧИТЕЛЕМ - ЦЕ АБСУРДНО. Тим більше, якщо така «кращість» у багатьох випадках визначається тими, кого зовсім незручно назвати кращими педагогами, або на основі переваги формальних ознак.

Учні та батьки й без усіляких конкурсів дуже добре знають, ХТО Є КРАЩИМ УЧИТЕЛЕМ. Тільки їх про це, як правило, ніхто не питає.

Натомість конкурсна машина працює. Засідають усілякі журі та комісії з чиновників і методистів, пишуться сценарії, накриваються столи і ставляться чергові галочки про роботу. А окремі директори шкіл дуже люблять хизуватися тим, що в школі працює «Учитель року»... Такий собі іміджевий прикид.

А ще дуже дивно, що такий конкурс проводить держава. Яка мала б створити максимум умов для того, щоб якомога більше учителів стали кращими. А не навпаки.

Тож мені цікаво знати думку тих, хто прочитає цей пост: «Чи потрібний державний конкурс «Учитель року» взагалі? А якщо потрібний, то для чого?» Буду вдячний за коментарі.

P.S. Не менш вдячним буду за те, якщо в коментарях наведете приклади того, як склалася доля «Учителів року» попередніх років. НЕ називаючи прізвища і закладу освіти. Думаю, що це буде цікава інформація, яка може підтвердити або спростувати думку про надто великий формалізм даного конкурсу.

Оригинал

Освіта.ua
15.11.2019

Популярные блоги
Игорь Ликарчук: конкурсная машина работает Нужен ли государственный конкурс «Учитель года» вообще? А если нужен, то для чего?
Никита Андреев: о проектах двух интересных документов Наивно было думать, что со сменой власти изменится образ мышления менеджмента среднего уровня
Владимир Онацкий: о школьных олимпиадах Олимпиада - это возможность продемонстрировать свои знания по предметам на уровне школы, района или города
Игорь Ликарчук: о буллинге учителей на каникулах Учителя, который не придет на методические посиделки, обязательно будут травить, требуя объяснений
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Учитель
Врач года - с этим встречалась..., но не об этом речь. Конкурс "Учитель года" имеет право на существование. Однако,я бы предложила другие условия для участия:делегировать на участие только тогоучителя, кто:1.обучает детей так, что выпускники показывают только хорошие результаты ЗНО. 2. дает высокую результативность детей в Турнирах, олимпиадах, конкурсах, защитах работ МАН. 3.кого высоко оценивают ( согласно анкетированию ) выпускники.4.кого высоко оценивают дети и родители как классного руководителя (согласно анкетированию). Вот ... А дальше конкурсы районного, городского и т.д. уровня, к трем существующим, вернула бы (был раньше) творческий конкурс с участием детей класса. Ну, и опять же ... убрать финансовую составляющую и кумовство ...
Вчитель
Цілком згодна.Хто взагалі це придумав. У лікарів же немає " лікар року". Знаю вчителів,які після конкурсу скидали вагу, переживши просто стрес. А це Вибачте власне здоров’я
Наталія
Дійсно. це абсурд. Скільки часу, здоров’я, грошей тратить вчитель на непотрібні нікому конкурси. Навпаки , дайте вчителю працювати нормально, приділяти увагу своїй сімї хоч інколи. Відмініть краще олімпіади, інтелектуальні конкурси! Невже ви не знаєте, що одного й того ж учня" розривають" на всі олімпіади, що дитина не отримує від цього ні радості, ні користі, ні задоволення, бо ж не хоче підвести вчителя.
Евген
Знаю багатьох переможців конкурсів різних років, які залишили школу і виїхали з України через абсурдність нашої системи освіти .

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!