А. Недоля: все молчат, что в Украине уничтожается физика

В стране, в которой провозглашается инновационный путь развития, делается все, чтобы он потерялся

А. Недоля: все молчат, что в Украине уничтожается физика

Автор: Анатолий Недоля, кандидат физико-математических наук, Запорожье.

З кожним роком все більше і більше класичних університетів втрачають свої позиції щодо розвитку фізичних спеціальностей.

Мова йде не про штучно створені спеціальності на кшталт «Середня освіта (фізика)», підготовку яких здійснюють викладачі, у яких відсутні наукові доробки в області фізики. Мова йде про фізичні спеціальності «Фізика і астрономія» та «Прикладна фізика та наноматеріали». Зменшується кількість фізичних кафедр та факультетів, університети втрачають спеціалістів.

Університети перетворюються на комерційні проекти, які швидко втрачають наукову складову. Чому втрачають? Тому що саме фізики забезпечували університетам міжнародний науковий авторитет, бо завжди публікували результати своїх наукових доробок в міжнародних журналах з імпакт-фактором. Університети продовжують використовувати ці показники для свого рейтингу. Користуються і знищують фізику - така цинічна система цінностей.

Але справа не лише в рейтингах. Фізичні спеціальності є фундаментом для підготовки інших спеціальностей, а це вже державна проблема. Без фізики неможливо підготувати кваліфікованих медиків, біологів, хіміків, інженерів, будівельників тощо.

Тому, панове ректори та міністри, функціонери та номенклатурники, ви можете знищити основи функціонування науки в Україні.

Згадується випадок, коли голова колгоспу радів, що приїхали студенти фізичного факультету університету на збір хмелю, бо вони фізично підготовлені і забезпечать йому дві добові норми.

Так що фізика давно у багатьох асоціюється з фізичною культурою. Чи не нагадує це відоме прислів’я «Сила є, розум не потрібний»?

Освіта.ua
04.11.2019

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев