Виктор Мисан: из дневника педагога: улучшений нет

Бюрократизм растет, появляется куча образовательных документов, где каждый новый важнее предыдущего

Виктор Мисан: из дневника педагога: улучшений нет

Автор: Виктор Мисан, кандидат педагогических наук, доцент, заслуженный учитель Украины.

З ЩОДЕННИКА ОСВІТЯНИНА

… Покращення не наступає.

… Бюрократизм зростає. З’являється купа освітянських документів, де кожен новий важливіший попереднього. Прірва між ними і нами – збільшується.

Ні, я не про матеріальне становище. Я про нормативні документи рідного МОН. Опрацював наказ МОН від 16.10.2019 за №1303 «Про затвердження Стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування». Для нас це важливо, оскільки ми є таким закладом.

По-перше, він потовщав (не «схуд», а набрав «вагу») у порівнянні з Проектом. Виявилось, що Проект був затверджений і набрав чинності офіційного документа – Стандарту … із 18 липня 2019 р. Теперішнім Наказом старий Стандарт … скасували, а новому включили «зелене світло».

Важко аналізувати те, що так скрупульозно запихали у вимоги до дослідницької компетентності та результатів дослідно-орієнтованого навчання здобувачів освіти за роками навчання. Однак це варте уваги. Не фахівець у природничо-математичному, техніко-технологічному профілях, але в суспільно-гуманітарному ніби щось розумію. Але чи тямлю?

Серед вимог до результатів дослідно-орієнтованого навчання здобувачів освіти за суспільно-гуманітарним профілем у розділі «1. Здійснення дослідно-експериментальної діяльності, пов’язаної з розв’язанням дослідницьких навчальних завдань з використанням технологій суспільно-гуманітарних досліджень» у підрозділі «Аналіз результатів досліджень суспільно-гуманітарних об'єктів та явищ, закономірностей» учні 5 – 6 класів (ДІТИ 11-12 РОКІВ!!!! – виділено мною) повинні: «аналізувати описи результатів досліджень суспільно-гуманітарних об'єктів та явищ, закономірностей; відмічати методики, що застосовувалися під час досліджень; аналізувати шляхи розв'язання суспільно-гуманітарних проблем, запропоновані науковцями, суспільними діячами, іншими фахівцями».

У підрозділі «Розв’язання дослідницьких навчальних завдань суспільно-гуманітарного спрямування» 11-12-річні «науковці»: «визначають суспільно-гуманітарну проблему, яка потребує пошуку конструктивних рішень; розв'язують дослідницькі навчальні завдання, що пов'язані з пошуком необхідної інформації; аналізують ефективність розв’язання проблеми на основі наданих критеріїв».

Я так зрозумів, що все це вже умітимуть учні, які прийдуть після НУШ на навчання до основної школи, оскільки серед теперішніх школярів-ліцеїстів навряд чи знайдуться такі, які потягнуть всю цю «науку», придуману у високих кабінетах.

Панове, обкладіться не лише підручниками із вікової психології, педагогіки та методики викладання суспільно-гуманітарних предметів, але й розробіть таке «Положення про наукові ліцеї та ліцеї-інтернати», згідно якого цю еліту можна формувати і плекати в елітних умовах, а не «згідно існуючих нормативних документів».

Згідно вже прийнятих документів навкруги суцільний … Кравчук Леонід Макарович – «маємо те, що маємо».

Далі буде.

Оригинал

Освіта.ua
23.10.2019

Популярные блоги
С. Новикова: абитуриенты-медики и ЗНО по математике При поступлении на специальности отрасли знаний «Здравоохранение» второй предмет - математика
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!