Osvita.ua Блоги В. Белый: о перспективах ЗНО для учителей
В. Белый: о перспективах ЗНО для учителей

Для большинства нужен документ о прохождении подготовки как гарантия успешности при аттестации

В. Белый: о перспективах ЗНО для учителей

Автор: Владимир Белый, экс-заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Дозвольте ще раз про перспективи нашого сертифікаційного ЗНО вчителів.

Формально виглядає чи має виглядати так, що кожен вчитель дбає про своє професійне зростання. Як мінімум, щоб отримувати більше грошей.

Чи вдоволені українські вчителі існуючим порядком підвищення кваліфікації, тобто виключно через курси в ІППО?

Якби ні, бо постійно лунають нарікання на відсутність в учителя інших ніж через ІППО можливостей до здійснення індивідуально-цільової післядипломної додаткової підготовки.

Чи ж будуть оті інші форми професійної додаткової підготовки дійсно ефективними? І ТАК, і НІ!

ЧОМУ НІ?

Тому, що у системі, де кланові чи партійно-тіньові чинники впливу на результат атестації вчителів є найбільш вагомими ніякі вдосконалення існуючої системи не дадуть новоякісно кращого результату.

Професійний розвиток як такий цікавить лише певне коло природно кращих вчителів, які онтологічно інакше ніж постійним розвитком і жити не можуть.

Натомість для більшості потрібен документ про проходження додаткової підготовки як гаранта успішності під час чергової атестації.

А КОЛИ НЕ ТАК?

Не так у системі, де атестація на предмет отримання вищого посадового окладу (категорії) є виключно НЕЗАЛЕЖНОЮ щодо місцевого освітнього управлінського рівня.

Як таке робиться?

Наприклад, у Франції – це здійснюють генеральні предметні/адміністративні інспектори, котрі персонально атестують вчителів/адміністраторів та є креатурами вищого державного рівня і ніяк не залежать від місцевих представників освітньої чи іншої влади. Плюс на них покладена окрім повноваження з присвоєння нової категорії ще й висока і чітко конкретна відповідальність – вдатися до можливих зловживань на користь третіх осіб означає бути ворогом самому собі.

Принципово інший приклад, - це практика в Ізраїлі, коли атестація вчителі проходить у спеціальних центрах і, обов’язково, у режимі електронного незалежного тестуванння.

За таких незалежних за сутністю форм атестації усі види підвищення кваліфікації стають дійовими, бо просто так її імітувати заради документу про проходження додаткового навчання не має жодного сенсу. Результат підготовки є більш важливим ніж просто сам її процес як такий, що дає про те довідку. Не наявність довідки впливає на процес атестації, а лише сам претендент своїми набутими новими компетенціями.

ЯК БУТИ НАМ?

Точно не проектувати таку новоякісну сертифікацію, коли її результат буде визначатися на засіданні комісії, котра буде голосувати р-у-к-а-м-и!!!

Оригинал

Освіта.ua
02.09.2019

Популярные блоги
О. Калинич: оценки важнее для учеников или родителей? Возможно, не дети, а мы, взрослые, желаем высоких баллов для удовлетворения своих амбиций?
А. Кендюхов: 5 советов новому министру образования 5 важных советов новому министру по реформированию высшей школы в направлении евроинтеграции
А. Истер: ЗНО и вступительная кампания 2021 года Изменение системы ЗНО требует как обсуждения в обществе, так и изменения нормативных документов
В. Белый: о перспективах ЗНО для учителей Для большинства нужен документ о прохождении подготовки как гарантия успешности при аттестации
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!