Osvita.ua Блоги Н. Андреев: мой план действий в образовании
Н. Андреев: мой план действий в образовании

Предложения для нового правительства по высшему, профессионально-техническому образованию, образованию взрослых и не только

Н. Андреев: мой план действий в образовании

Автор: Никита Андреевглава общественного совета при МОН.

Вища освіта

  • Скасування ліцензування освітніх закладів.
  • Лібералізація ринку освітніх послуг шляхом усунення нерівності між державними, комунальними та приватними закладами освіти, зокрема, в частині доступу до державного фінансування.
  • Запровадження «ваучерної» системи розподілу державного замовлення («гроші ходять за студентом») із передбаченням запобіжників від надмірного дисбалансу в спеціальностях та в розрізі регіонів. Ще раз - гроші ходять за студентом, а не місця.
  • Скасування всіх пільг при вступі до закладів вищої освіти зі збільшенням «ваучерного ліміту» для особливих категорій вступників (наприклад учасників АТО/ООС).
  • Перезапуск Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти із зміною формату формування його складу на пряме делегування від стейкхолдерів (здобувачі освіти, роботодавці, держава, науковці).
  • Підпорядкування Міністерству освіти і науки усіх закладів вищої освіти (крім військових)

Освіта дорослих

  • Розробка та ухвалення законопроекту «Про освіту дорослих» (проект, який зараз в МОН, треба забути, як страшний сон).
  • Розробка та легалізація типового положення про центри освіти дорослих та рекомендацій щодо створення місцевих стратегій розвитку освіти дорослих.
  • Ухвалення концепції розвитку освіти впродовж життя на 2020-2024 роки.
  • Внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо можливості фінансування освіти дорослих із місцевих бюджетів.

Професійно-технічна освіта

  • Передача закладів професійно-технічної освіти на утримання місцевих бюджетів у тих випадках, коли органи місцевого самоврядування проявлять інтерес до таких закладів.
  • Створення моделі державного фінансування закладів професійно-технічної освіти в галузях, які є стратегічно важливими для держави (педагогічна, медична, військово-промислова галузі).
  • Приватизація інших закладів професійно-технічної освіти із залученням великого бізнесу, у т. ч. іноземного.

Академії наук

  • Всеохоплюючий аудит діяльності та майна Національної академії наук та галузевих академій наук.
  • Створення прозорих механізмів конкурсного відбору менеджерів вищої ланки Національної академії наук та галузевих академій наук.
  • Бюджетне підпорядкування Міністерству освіти і науки Національної академії наук та галузевих академій наук як головному розпоряднику бюджетних коштів для здійснення контролю витрачання бюджетних коштів.

Крім вищезазначеного

  • Стимулювання створення великих освітніх комплексів повного циклу (дошкільна, середня, професійно-технічна, вища освіта, освіта дорослих в рамках одного навчального комплексу).
  • Перегляд освітніх стандартів на всіх рівнях освіти.

Що би ви додали?

Оригинал

Освіта.ua
15.08.2019

Популярные блоги
Виктор Громовой: униженные и оскорбленные педагоги Униженные и оскорбленные - реальное положение и социальное самочувствие украинского учительства
Олеся Калинич: изменения от МОН или очередной фейк? Как учитель может воплотить в жизнь выставление оценок в дневник на перемене, например, 20-30 ученикам?
Н. Хоменко: такое у нас отношение к «сеятелю знаний» Интеллектуальный труд оценивается не просто по остаточному принципу, а унизительно низко
И. Ликарчук: о новом учителе, а не владельце диплома Только учительский диплом в современных условиях не может быть единственным пропуском в школу
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!