Никита Андреев: «Важно, чтобы не менялись ценности?»

Если ценности в Министерстве образования не изменятся - это будет крупное поражение новой власти

Никита Андреев: «Важно, чтобы не менялись ценности?»

Автор: Никита Андреевглава общественного совета при МОН.

Про цінності в МОН

На вихідних на сайті Освіторії прочитав цитату Лілії Гриневич «Влада змінюється. Важливо, щоб не змінювалися цінності».

Якщо цінності в Міносвіти не зміняться - це буде велика поразка нової влади. Саме зміна цінностей в управлінні - найбільше очікування освітян та громадськості.

Які цінності сповідувала минула влада? Непрозорість в управлінні, ігнорування судових рішень, відсутність належної взаємодії з громадськістю, лобіювання своїх кадрів у навколоМОНівські структури. Єдине, що працювало дуже добре - піар-кампанії, і це не сарказм. Я би радив новому Міністру залишити таких піарників.

Що, на мою думку, має зробити новий міністр? Дуже хочу, щоб це бачив головний експерт в освіті від «Слуга народу» Сергій Бабак та, звичайно, глава держави Володимир Зеленський.

  • Закінчити нарешті з нерівністю між державними та приватними закладами освіти. Преференції на ринку - шлях до бідності. Неважливо, справа стосується шкіл чи вишів, або навіть інститутів підвищення кваліфікації. Багато державних закладів чинитимуть опір, це факт. Треба просто бути сильнішим та впевненішим.
  • Судові рішення мають виконуватися. Так, суди у нас можуть «учудіть», але ігнорування цих рішень - це шлях на дно. Міністр, яка розповідає нам про цінності, понад рік не виконувала судове рішення про поновлення Едуарда Рубіна на посаді в. о. ректора ХНУРЕ. Людини, авторитет і професійність якої не піддаються сумніву. Також досі не виконано рішення про зміну складу наглядової ради НАУ (Upd - щодо НАУ вже виконано, згідно коментаря представника МОН). Скільки ще судових рішень, які не піддавалися розголосу, можна тільки здогадуватися.
  • Закони треба виконувати, а не переписувати під себе. У 2015 році Міністр, всупереч приписам ЗУ «Про вищу освіту», блокувала запуск Національного агентства із забезпечення якості вищої освіту. Було втрачено три роки. Що після цього? Вони переписали закон, щоб вручну сформувати склад цього органу. Очевидно, що НАЗЯВО в цьому вигляді існувати не може, необхідно провести вибори у демократичний спосіб, коли освітянська спільнота самостійно делегує туди своїх представників.
  • Треба взаємодіяти з громадськістю, а не формувати коло наближених та недоторканих громадських об'єднань. Я вже писав, що МОН - єдине міністерство, до складу колегії якої не входить голова Громадської ради. А тепер ви будете знати, що Міносвіти - одне з небагатьох міністерств, яке відмовилося проходити зовнішню оцінку за напрямом «Взаємодія з громадськістю», яка проводилася Творчий центр ТЦК, за підтримки UNDP Ukraine / ПРООН в Україні, Секретаріату Кабінету Міністрів України та Національне Агентство Украіни З Питань Державноі Служби. Громадськість - це не вороги.
  • Треба проводити якісне планування діяльності та оцінку реалізації політики. Дотепер ми маємо систему розподілу місць державного замовлення, яка взагалі не враховує потреби ринку та прогноз розвитку цього ринку на найближчі роки. Скажу більше, такого прогнозу взагалі не проводиться. Дійсно, це залежить не тільки від МОН, але і від Мінекономрозвитку, Мінфіну, але треба ж брати на себе відповідальність у координації цього питання.
  • Треба відмовлятися від сприяння створенню монополій-містків між Міністерством та основними стейкхолдерами. Світ не монолітний. Спілка ректорів - це лише громадська організація. Якщо до її складу не входить, наприклад, Київська школа економіки, це не означає, що вона погана (скоріше навпаки). Те ж саме стосується окремих ГО, які є в оточенні Міністерства для реалізації грантових проектів підтримки Нової української школи. У нас багато громадських організацій, які можуть роботи це на конкурентних засадах.
  • Роботодавців треба чути. Що мені подобається в роботі з ними - вони завжди конкретні, прагматичні та далекоглядні в своїх баченнях і бажаннях. На жаль, вони створюють власні системи освіти всередині своїх спільнот, бо вже розчарувалися у співпраці з державою. Я побачив це на прикладі потужних центрів освіти дорослих на базі великих підприємств. Скільки ресурсів держава недоотримує, не працюючи з роботодавцями... Експертних, фінансових, матеріально-технічних.
  • Треба розбудовувати систему освіти впродовж життя. Угода між Україною та ЄС містить цілу статтю про це. На жаль, законопроект «Про освіту дорослих» не є пріоритетним. Які наслідки? Дивіться пункт 7. Я вже не кажу про проблеми працевлаштування та продуктивності праці.
  • Кадрова політика має бути зрозумілою суспільству. Міністр каже нам про цінності, але керівником експертної групи (нова державна служба) досі працює людина, щодо якої в суді розглядається кримінальна справа за підозрою у вчиненні злочину за статтею 191 ККУ (Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем). Не вважається винуватою до рішення суду? Згоден, але всі підстави для відсторонення були, і це передбачено законодавством. Про конкурси на інші посади мовчу, хто проходив - знає.
  • Піар-службу можна залишити. Прекрасний сайт, багато ефірів з міністром на телеканалах, багато інтерв'ю на різних сайтах. Образ реформаторки зі світлими цінностями. Те, що збуджує розум і змушує захоплюватися. Якщо не заглиблюватися в деталі.

Вірю в нову команду. Сподіваюсь, що все вийде

Оригинал

Освіта.ua
07.08.2019

Популярные блоги
С. Новикова: абитуриенты-медики и ЗНО по математике При поступлении на специальности отрасли знаний «Здравоохранение» второй предмет - математика
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
вчитель
О! А це ще що за чудо-пророк? нещасна Україна,нещасна освіта!/

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!