И. Совсун: почему украинские студенты списывают?

У украинских и американских студентов заметна кардинально разная мотивация для плагиата

И. Совсун: почему украинские студенты списывают?

Автор: Инна Совсун, вице-президент Киевской школы экономики.

Чому українські студенти списують?

Дослідження CEDOS виявило такі головні причини:

  • 60% - необхідність виконувати дуже багато письмових робіт протягом семестру;
  • 54% - відсутність інтересу до тем письмових робіт;
  • 49% - відсутність розуміння необхідності та мети написання письмових робіт;
  • 35% - відсутність практичного застосування результатів робіт;
  • 28% - повторюваність тем письмових робіт.

Перше питання – це те, про що я дуже давно говорю. Звичка українських університетів ставити по 10-15 дисциплін на семестр автоматично змушує вдаватись до плагіату. Тому під час роботи в Міносвіти я наполягала на вимозі про обмеження кількості дисциплін на семестр до восьми. Це ще не 4-5 дисциплін на семестр, як у західних університетах, але все ж краще, ніж було раніше.

Але якщо глянути на чотири наступних причини плагіату, які називають студенти, то їх дещо об’єднує: студенти кажуть, що вони списують, тому що вони не бачать сенсу у цих письмових роботах/завданнях. І це дуже значною мірою корелює з браком мотивації до навчання загалом.

Інше дослідження українського студентства показало, що лише 30% хоче навчатись на обраній спеціальності, а 40% - не змогли визначитись, для чого вони навчаються. А якщо студенти не знають, для чого навчаються - то вони і не можуть розуміти, навіщо їм виконувати ті чи інші завдання в університетів.

Якщо порівняти зі Штатами, то там ситуація кардинально інша. Так, американські студенти теж списують та плагіатять. Рідше, звісно, але це теж є. Але коли їх запитують, чому вони це роблять, то головна причина – «pressure to succeed», «тиск щодо того, щоб досягнути успіху» (Arnold, 2007; McCabe, 1992, 1999; LaBeff et aI., 1990) та необхідність отримати хороші оцінки та схвалення колег/батьків за хороші навчальні результати (Crown & Spiller, 1998; McCabe & Trevino, 2002).

[ах-ах, з посиланнями – бо витягаю з тексту…дисертації (upcoming, як-то пишуть)]

Так ось. Якщо порівняти українських та американських студентів, то помітно кардинальна відмінна мотивація для списування та плагіату: Українські студенти списують, бо - на їх думку - від певної письмової роботи нічого не залежить (як і від їх освіти загалом); американські студенти списують, тому що від цього надто багато що залежить.

Оригинал

Освіта.ua
05.06.2019

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев