Osvita.ua Блоги И. Совсун: почему украинские студенты списывают?
И. Совсун: почему украинские студенты списывают?

У украинских и американских студентов заметна кардинально разная мотивация для плагиата

И. Совсун: почему украинские студенты списывают?

Автор: Инна Совсун, вице-президент Киевской школы экономики.

Чому українські студенти списують?

Дослідження CEDOS виявило такі головні причини:

  • 60% - необхідність виконувати дуже багато письмових робіт протягом семестру;
  • 54% - відсутність інтересу до тем письмових робіт;
  • 49% - відсутність розуміння необхідності та мети написання письмових робіт;
  • 35% - відсутність практичного застосування результатів робіт;
  • 28% - повторюваність тем письмових робіт.

Перше питання – це те, про що я дуже давно говорю. Звичка українських університетів ставити по 10-15 дисциплін на семестр автоматично змушує вдаватись до плагіату. Тому під час роботи в Міносвіти я наполягала на вимозі про обмеження кількості дисциплін на семестр до восьми. Це ще не 4-5 дисциплін на семестр, як у західних університетах, але все ж краще, ніж було раніше.

Але якщо глянути на чотири наступних причини плагіату, які називають студенти, то їх дещо об’єднує: студенти кажуть, що вони списують, тому що вони не бачать сенсу у цих письмових роботах/завданнях. І це дуже значною мірою корелює з браком мотивації до навчання загалом.

Інше дослідження українського студентства показало, що лише 30% хоче навчатись на обраній спеціальності, а 40% - не змогли визначитись, для чого вони навчаються. А якщо студенти не знають, для чого навчаються - то вони і не можуть розуміти, навіщо їм виконувати ті чи інші завдання в університетів.

Якщо порівняти зі Штатами, то там ситуація кардинально інша. Так, американські студенти теж списують та плагіатять. Рідше, звісно, але це теж є. Але коли їх запитують, чому вони це роблять, то головна причина – «pressure to succeed», «тиск щодо того, щоб досягнути успіху» (Arnold, 2007; McCabe, 1992, 1999; LaBeff et aI., 1990) та необхідність отримати хороші оцінки та схвалення колег/батьків за хороші навчальні результати (Crown & Spiller, 1998; McCabe & Trevino, 2002).

[ах-ах, з посиланнями – бо витягаю з тексту…дисертації (upcoming, як-то пишуть)]

Так ось. Якщо порівняти українських та американських студентів, то помітно кардинальна відмінна мотивація для списування та плагіату: Українські студенти списують, бо - на їх думку - від певної письмової роботи нічого не залежить (як і від їх освіти загалом); американські студенти списують, тому що від цього надто багато що залежить.

Оригинал

Освіта.ua
05.06.2019

Популярные блоги
И. Ликарчук: чиновники пойдут в школы вместо пенсионеров? Наукой и практикой доказано: не возраст определяющий в качестве работы педагога, а другие факторы
Галина Сищук: об экспертной оценке «по-новому» Оценивать учителя должен именно учитель, который на практике знаком с программой и организацией обучения
А. Недоля: кому нужны кураторы академгрупп? В советской высшей школе куратор - это надзиратель за студентами, который перебрался и в наши УВО
А. Журавлева: о каникулах канадских учителей Оставаться в школе на каникулах нечестно и глупо, лучше заниматься любимым делом или путешествовать
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!