А. Недоля: парадоксы украинского образования

Чаще всего студенты подрабатывают совсем не по специальности и выпадают из учебы навсегда

А. Недоля: парадоксы украинского образования

Автор: Анатолий Недоля, доцент, Запорожский национальный университет.

Загально відомо, що квантові частинки можуть займати одночасно декілька станів, або їхню суперпозицію. Все це завдяки хвильовим властивостям елементарних частинок.

Останні декілька років такий стан спостерігається в більшості наших ЗВО стосовно наших студентів, які раптом одночасно стали начебто присутніми на заняттях і начебто здають різні екзамени і заліки, але насправді їх начебто немає. Тобто одразу майже всі студенти України миттєво набули квантових властивостей.

І якщо масштабним проявом квантових властивостей частинок є їхня довжина хвилі де-Бройля, то «квантове» відношення до навчання студентів визначається «Порядком призначення та виплати стипендій» Кабінету міністрів України.

Якщо раніше студенти знали, що, маючи умовні чотири бали за семестр, вони могли розраховувати на стипендію, то тепер це визначається шляхом рейтингу, і на всіх стипендій не вистачає, хіба що студенти вміють співати та танцювати та активно займатися позанавчальною діяльністю.

Така квантова невизначеність створила умови, щоб студенти активно почали шукати роботу, бо жити якось треба. Добре, якщо ця робота пов’язана безпосередньо із навчанням і обраною спеціальністю, або виконується у ЗВО. Але у більшості випадків студенти підробляють зовсім не за спеціальністю і випадають із навчального процесу практично назавжди. Повернути їх до навчання стає майже неможливим завданням.

Так що від цього виграє держава? І яке завдання вона ставить перед собою щодо майбутніх спеціалістів? Що вони повинні знати і вміти – танцювати і співати чи набувати важливих навичок і знань своєї майбутньої професії чи справи?

На це запитання повинні дати відповідь функціонери Міністерства, інакше скоро більшість ЗВО перетворяться на фабрики дипломів при порожніх аудиторіях та лабораторіях. А в якому стані буде знаходитись держава при таких «фахівцях», вже зрозуміло – у квантовому.

Освіта.ua
07.05.2019

Популярные блоги
Н. Глюз: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
И. Ликарчук: ЗНО становится токсичным для образования ЗНО должно быть отделено от школы, для сохранения как ЗНО, так и нормальной школы
Д. Ламза: учитель должен оставлять проблемы вне школы Нужно оставлять негатив за порогом школы, а детям нести и сеять доброе, разумное, вечное
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев