Osvita.ua Блоги И. Ликарчук: у финнов главный фактор успеха - учитель
И. Ликарчук: у финнов главный фактор успеха - учитель

Нужно менять отношение к учителю, делая его академически свободным и профессионально независимым

И. Ликарчук: у финнов главный фактор успеха - учитель

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Кілька днів тому з’явилася інформація, що фіни допоможуть нам розбудувати освіту. Це добре. Але...

У фінській системі освіти головним чинником її успіху є ЙОГО ВЕЛИЧНІСТЬ УЧИТЕЛЬ. У нас інші «величності» - освітні чиновники і методисти.

У фінів - учитель ВІЛЬНИЙ. Йому повністю ДОВІРЯЮТЬ, йому створюють умови для продуктивної роботи, він ментально і професійно НЕЗАЛЕЖНИЙ.

У нас в ДСЯО сьогодні розробляються і затверджуються методики оцінювання роботи учителя, що передбачають, на мою думку, дріб’язковий нагляд за його роботою, включаючи діяльність вчителя на уроках, під час перерв, у плануванні, у стосунках із батьками. Тобто - оцінюватиметься процес роботи, а не результат... Це така свобода і довіра до вчителя, як я - професійна балерина.

У фінів - років двадцять тому ліквідували інспекції, перевірки вчителя; йому звільнити руки, час і розум від паперів, звітів, обов’язкових нарад та іншої управлінської колотнечі...

У нас - з’явилися регіональні підрозділи ДСЯО, не позбавивши функцій контролю місцеві органи управління освітою; обов’язковість участі вчителя у всіляких бюрократичних витребеньках дійшла до абсурду.

У фінів конкурс у педуніверситети - 1:10, а у нас із десяти поганих (за знаннями) абітурієнтів здобувати професію вчителя приходить найгірший. І його беруть з великою радістю...

У фінів зарплата учителя дає йому можливість і право бути вільним і незалежним, а у нас...

Цей перелік можу продовжувати дуже довго.

Висновок. Ми багато років намагаємось викопати десь в туземії гарну пальму та пересадити її в український заморожений ґрунт. І робимо це вперто та наполегливо, не думаючи над тим, що не гарну пальму потрібно пересаджувати в український ґрунт, а вирощувати свою, проходячи той нелегкий шлях, який пройшли, скажімо, фіни до свого сьогоднішнього успіху.

І починати цей шлях потрібно із зміни ставлення до вчителя, роблячи його академічно вільним та професійно свобідним. На жаль, ми на цей шлях іще й не ступили. Але пальму вже починаємо викопувати...

Оригинал

Освіта.ua
25.03.2019

Популярные блоги
Никита Андреев: о проектах двух интересных документов Наивно было думать, что со сменой власти изменится образ мышления менеджмента среднего уровня
Владимир Онацкий: о школьных олимпиадах Олимпиада - это возможность продемонстрировать свои знания по предметам на уровне школы, района или города
Игорь Ликарчук: о буллинге учителей на каникулах Учителя, который не придет на методические посиделки, обязательно будут травить, требуя объяснений
Сергей Дятленко: #олімпіади_важливі Накануне начала I (школьного) этапа Всеукраинских ученических олимпиад разгоняется тезис об их ненужности
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!