И. Ликарчук: тема дискуссии - STEМ-образование

Хорошая школа всегда готовила своих выпускников к трудоустройству, не называя это STEМ-образованием

И. Ликарчук: тема дискуссии - STEМ-образование

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Другою темою моєї дискусії з професором Ш., про яку я написав у своєму блозі 1 березня, була STEМ-освіта.

Не буду описувати всі подробиці, але коли мій візаві густо почав сіяти словами: «тьютор, фасилітатор, мейкер», визначаючи роль вчителя в STEМ, я його запитав лише про таке: «А чим тьютор відрізняється від справжнього репетитора чи того вчителя, який знаходив і знаходить індивідуальний підхід до кожного учня, фактично реалізуючи індивідуальну освітню програму? І безоплатно. Чим фасилітатор відрізняється від хорошого вчителя, який з давніх давен успішно організовує роботу учнів у групах шляхом забезпечення успішної групової комунікації? Але отримує при цьому таку ж заробітну плату, як і той, хто про ці групові комунікації не знав, не знає і не хоче знати. Чим учитель-мейкер відрізняється від тисяч учителів, які були і є своєрідними «самодєлкіними»: самі вміють щось зробити руками і залучають до цього учнів, займаючись з ними тим, що раніше називалося науково-технічною творчістю? І знову ж таки - роблячи це безоплатно...»

Мені жаль, що мій візаві, шановний пан професор Ш., на ці питання відповідати не захотів. Я знаю, що відповідь на них не розкриває всієї проблематики STEAM-освіти, «як підготовки учнів до позашкільного навчання і працевлаштування».

Між іншим, хороша школа завжди готувала своїх випускників до цього, не називаючи те STEМ-освітою...

Хочу помилитися, але мені чомусь здається, що в нашій освіті модним стає не новизна проблеми і новизна підходів до її вирішення, а іншомовна запозичена новизна понятійного апарату та уміння робити те, що в народі називається «ляпати язиком»....

Оригинал

Освіта.ua
05.03.2019

Популярные блоги
Н. Глюза: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
И. Ликарчук: ЗНО становится токсичным для образования ЗНО должно быть отделено от школы, для сохранения как ЗНО, так и нормальной школы
Д. Ламза: учитель должен оставлять проблемы вне школы Нужно оставлять негатив за порогом школы, а детям нести и сеять доброе, разумное, вечное
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев