И. Ликарчук: тема дискуссии - STEМ-образование

Хорошая школа всегда готовила своих выпускников к трудоустройству, не называя это STEМ-образованием

И. Ликарчук: тема дискуссии - STEМ-образование

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Другою темою моєї дискусії з професором Ш., про яку я написав у своєму блозі 1 березня, була STEМ-освіта.

Не буду описувати всі подробиці, але коли мій візаві густо почав сіяти словами: «тьютор, фасилітатор, мейкер», визначаючи роль вчителя в STEМ, я його запитав лише про таке: «А чим тьютор відрізняється від справжнього репетитора чи того вчителя, який знаходив і знаходить індивідуальний підхід до кожного учня, фактично реалізуючи індивідуальну освітню програму? І безоплатно. Чим фасилітатор відрізняється від хорошого вчителя, який з давніх давен успішно організовує роботу учнів у групах шляхом забезпечення успішної групової комунікації? Але отримує при цьому таку ж заробітну плату, як і той, хто про ці групові комунікації не знав, не знає і не хоче знати. Чим учитель-мейкер відрізняється від тисяч учителів, які були і є своєрідними «самодєлкіними»: самі вміють щось зробити руками і залучають до цього учнів, займаючись з ними тим, що раніше називалося науково-технічною творчістю? І знову ж таки - роблячи це безоплатно...»

Мені жаль, що мій візаві, шановний пан професор Ш., на ці питання відповідати не захотів. Я знаю, що відповідь на них не розкриває всієї проблематики STEAM-освіти, «як підготовки учнів до позашкільного навчання і працевлаштування».

Між іншим, хороша школа завжди готувала своїх випускників до цього, не називаючи те STEМ-освітою...

Хочу помилитися, але мені чомусь здається, що в нашій освіті модним стає не новизна проблеми і новизна підходів до її вирішення, а іншомовна запозичена новизна понятійного апарату та уміння робити те, що в народі називається «ляпати язиком»....

Оригинал

Освіта.ua
05.03.2019

Популярные блоги
С. Новикова: абитуриенты-медики и ЗНО по математике При поступлении на специальности отрасли знаний «Здравоохранение» второй предмет - математика
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!