А. Недоля: как в Универии побеждают идеи Лилипутии

Деятельность Научно-методических советов - одна бюрократия, ведь должны же они чем-то заниматься

А. Недоля: как в Универии побеждают идеи Лилипутии

Автор: Анатолий Недоля, доцент, Запорожский национальный университет.

У відомому творі «Пригоди Гулівера» один з кланів ліліпутів почав війну з іншим кланом на захист «дуже принципового питання»: яким чином розбивати яйце – з тупого боку чи з гострого? Подібна ситуація виникає в ЗВО після створення так званих Науково-методичних рад. Якщо їх створили, вони ж повинні чимось займатися, і ця діяльність повинна бути «дуже відповідальною».

Тому ці ради почали визначати (можливо, за допомогою однойменної ради в МОН, або самостійно) яким чином називати робочі та навчальні програми, та визначати їхній зміст. Якщо спочатку існували окремо як навчальні програми, які повинні бути чинними протягом п’яти років, так і робочі, які змінювалися кожного року. Але протягом року, не дочекавшись п’яти, правила знову змінили – тепер створили «твікс» програму, тобто два в одному - робочу навчальну програму, яка може змінюватися, вгадайте протягом якого терміну? Звичайно, раз на п’ять років. Потім раптом об’єднують факультети чи змінюють назву ЗВО – здогадайтеся, що змінюється і на який термін – продовжувати не потрібно?

Якщо раніше частини програми називалися Модуль 1 та Модуль 2, потім вони почали називатися Змістовний модуль 1 та 2. Потім Розділ 1 та 2. Цю методичну «активність» можна продовжити. Гадаю, що це «дуже важливо» з точки зору цих рад!

Функції кафедри чомусь передали цій раді, яка, чомусь, вважає, що вона більш кваліфікована, ніж кафедра, і тепер без підписів членів цієї ради програма стає недійсною, хоча зміст програми оцінити ці «відповідальні особи» не можуть, бо є спеціалістами у інших областях.

Так що ж вони можуть оцінювати? Звичайно, тільки оформлення, тобто з якого кінця розбивати яйце. Діяльність таких бюрократичних рад стає мало конструктивною – іспити та заліки студенти давно здали, а програми досі не затверджені, бо не з того боку розбивають яйце, тому що рада затвердила розбивати в цьому році яйце з тупого кінця.

А мені здається, що зиск у діяльності таких рад нульовий – одна лише бюрократія. Бо головне - не з якого боку розбивати яйце, а як його приготувати.

Освіта.ua
27.02.2019

Популярные блоги
А. Мирошниченко: родители не враги учителям Для родителей проблемы образовательной системы не самое главное дело в жизни
В. Онацкий: какие предметы исчезнут из расписания? Каждый пытается найти рецепт лечения образования, хотя к школе имел отношение, только будучи школьником
И. Ликарчук: образование выжило благодаря учителям Популизм и дилетантство в образовании разрушают педагогическое творчество и производят учителя-урокодателя
Т. Гориха Зерня: роль учителя становится определяющей Реформа, по сути, потребует полной профессиональной переподготовки всего преподавательского состава
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев