![]() |
Стоит ли ограничивать требования к результатам обучения и общим и специальным компетентностям |
В. Бахрушин: о стандартах образования для магистров
Автор: Владимир Бахрушин, главный эксперт группы «Освіта» Реанимационного пакета реформ.
При обговоренні проектів стандартів вищої освіти для магістерського рівня постає таке запитання.
Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України «Про вищу освіту», стандарт вищої освіти визначає, зокрема, «2) перелік компетентностей випускника; 3) нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання».
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону, «акредитація освітньої програми - оцінювання освітньої програми та/або освітньої діяльності закладу вищої освіти за цією програмою на предмет… відповідності стандарту вищої освіти; ...».
Очевидно, що більше вимог до результатів навчання буде у стандарті, то менше можливостей буде у закладів вищої освіти для врахування специфіки своїх освітніх програм. Для деяких спеціальностей, які можуть передбачати дуже різні спеціалізації, така можливість є важливою. Також це актуально для створення міждисциплінарних програм.
Чи варто обмежувати розробників проектів у кількості вимог щодо результатів навчання (і відповідно, загальних та спеціальних компетентностей)? Якщо так, то яка кількість вимог є оптимальною (зрозуміло, що з огляду на відмінності спеціальностей це буде діапазон, а не конкретне число)?
Освіта.ua
05.12.2018