И. Ликарчук: о показателе качества образования

Даже в «лучших» учебных заведениях не понимают, как должно обеспечиваться качество образования

И. Ликарчук: о показателе качества образования

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Приїхав рано-ранесенько на роботу, щоб завершити одну дуже важливу справу: уважно закінчити вивчення матеріалів, що їх надіслали нашому Центру із кращих закладів загальної середньої освіти України із описом власного досвіду забезпечення якості освіти.

Із таким проханням ми кілька місяців тому звернулися до керівників тридцяти ЗЗСО, які займають перші місця в обласних рейтингах за результатами минулого навчального року.

Попередню згоду підготувати опис надали 19 закладів. Інші, очевидно, злякалися. 15 із них у запропонований термін опис надіслали. Дякуємо їм.

Учора і сьогодні я їх уважно перечитав. Кілька разів. Прочитаним шокований.

Третину повернемо авторам, бо у тих опусах є все, крім опису досвіду роботи із забезпечення якості освіти. Лише кілька із надісланих насправді можуть бути цікавими для інших керівників ЗЗСО... Що робити із рештою - іще не визначилися.

От і думаю: «Якщо така ситуація із розумінням сутності забезпечення якості освіти в тих закладах, які офіційно визнані кращими, то що можна говорити про інші? Чи, можливо, не варто називати золотом, все те, що гарно блищить?»

Також вважаю, що цей приклад має стати дуже показовим для розробників системи інституційного аудиту. Бо навіть у «кращих» (!?) закладах не мають мізерної уяви про те, ЯК МАЄ ЗАБЕЗПЕЧУВАТИСЯ якість освіти. Для них головний показник якості освіти - ЗНО, МАН, олімпіади, конкурси...

Оригинал

Освіта.ua
04.12.2018

Популярные блоги
С. Новикова: абитуриенты-медики и ЗНО по математике При поступлении на специальности отрасли знаний «Здравоохранение» второй предмет - математика
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Вчитель Петя
А ви що думали? Принцип простий: відібрати найкращих учнів з регіону, викинути з програми навчання непотрібну мурню, навантажити окремими предметами, виганяти зі складу тих учнів, які не тягнуть або гуляють. На кінець залишаться ті, хто гарно здасть ЗНО, МАН і т. д. Опа! І готовий рейтинг! А звичайні школи не на чолі рейтингу, там же діти "усі підряд".

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!