Алексей Овсянников: о круглом столе в НАПНУ

НАПНУ - шаманы при вожде, колеблются с генеральной линией вождя и объясняют, почему она верная

Алексей Овсянников: о круглом столе в НАПНУ

Автор: Алексей Овсянников, учитель физики в Украинском физико-математическом лицее, г. Киев.

Про круглий стіл в НАПНУ 19.10. Шотрід не вийшов.

Вирішив-таки поділитися своїми враженнями від п‘ятничного круглого столу в НАПНУ. Тема столу була сформульована НАПНУ, тому повторити ЦЕ я не можу. Нормальними словами – природничо математичній освіті гаплик, що робити.

Спочатку Кремінь розважав присутніх, поки очікували Хобзея. Розважав досить вдало та з гумором. Потім пішли виступи, на жаль, Ю. Пасіхов записав відео, але без звуку. Він дуже розчарований, бо той, хто б міг витримати цей потік свідомості, отримав би задоволення. Виступ Ляшенко – абсолютно адекватний аналіз результатів ЗНО з природничо-математичних наук з 2008 року. Про це вже давно говорили в мережі, і всі адекватні люди зробили висновок, що ото було, а зараз в ото ми заглиблюємось, заглиблюємось і, мабуть, знаходимось у повному отому. Висновок – давайте щось робити.

Академік Локтєв від НАНУ зачитав лист до міністра МОН щодо невідповідності в послідовності нормативних актів, які регулювали втілення програм з фізики, що розроблена НАН, паралельно з програмою, що розроблена НАПН.

Ситуація полягає в тому, що розроблена НАН (і вашим покірним слугою в тому числі) програма, яка затверджена МОН, повністю унеможливлена до використання без порушень у будь-якій школі, а замовлення відповідних підручників – неможливе. Таким чином, 85% шкіл, що замовили та отримали підручник Гельфгата, знаходяться поза законом. Повний текст листа в мене є, кого цікавить – в лічку. Лист спецкур‘єром був доставлений до МОН за тиждень до круглого столу, але червоного кольору Хобзей сказав, що перший раз його бачить.

Далі – емоційний Пасіхов, що все каже правильно й нікого не боїться. Певні висловлювання Юрія Яковича я наведу далі, але зараз основне. Соціальний заказ батьків- тактичне завдання, стратегічне завдання формується стратегією розвитку країни і освіти зокрема, і внаслідок змінюються й тактичні запити. Найкращі, за окремими винятками, виїжджають, тому треба готувати стільки, щоб вистачило для внутрішнього ринку. Наводив приклади, що два технічних ЗВО у Вінниці не можуть задовільнити потребу у нових виробництвах, що відкриваються у області, тому роботодавці вимушені возити людей вахтовим методом зі Львова. (ІМХО: таки вакансій в інженерній області – до фіга, просто у Польщі поки що платять краще.)

Проблему концепція наукових ліцеїв не вирішить, бо це 30-50 шкіл на всю державу, які працюватимуть на експорт (після школи, бакалаврату, магістратури – не важливо) або на аутсорсінг всередині країни.

Для підтримки природничо-математичної освіти потрібний Закон, який не може бути скасований жодними розпорядженнями МОН. Внаслідок прийняття такого закону відсоткова кількість учнів, які по закінченню навчання, хоча б теоретично, могли втупити на інженерно-технічні факультети, має бути не менше ніж… Тобто в країні після задоволення вимог на експорт має залишитися ще достатньо. Прохання одне – давайте розроблять закон.

Як модератор, Кремінь коментував виступи та висловлював свою думку. Про те, що ситуація катастрофічна, він сам говорив не один раз і підтримував доповідачів. Я вже на форумі у Вінниці чув навіть радикальнішу позицію від депутатів Співаковського та Домбровського. Про закон він мовчав, але кілька разів сказав наступне, не дослівно. В Україні дуже довго в освіті та науці функціонувало гуманітарне лобі у владі. Гуманітарне лобі своє завдання по створенню нації виконало, тому треба формувати у владі своє «природничо-математичне» лобі. Цікаво, як він це собі уявляє? Стоять такі групки вчителів біля Ради, кабміну й МОН та хапають тих, хто виходить, за грудки або валяться на коліна з питанням: «Будеш нашим лобі?» Дуже дієвий шлях вирішення проблеми.

Далі пішли одобрямси на тему «Розширити та заглибити». Декан фіз-мату Драгоманова сказав, що підручники з математики не такі. Шанований мною, та, мабуть, багатьма з читачів цього посту, пан Шадура, розповів про співпрацю КАУ разом з МАН зі школами. Класна тема, треба підтримувати, але до чого це озвучувати, робіть далі. Багато нарікань з боку людей, що рецензують підручники, про терміни – все робиться на вчора.

А тепер найцікавіше. Представляли деякі речі з нового стандарту освіти, саме з природничих дисциплін. Якісь дерева, у яких вузли написані риб‘ячою мовою (концепції, компетентності, розвиток, творчій підхід, проекти, зв‘язки тощо). Я не записував, а запам‘ятати не в змозі зрозуміти взагалі, мабуть, тупий.

Голова робочої групи пояснив, що це реалізація 10 ключових компетенцій, які прописані Єврокомісією для ЄС. Природничо-математична компетенція – одна з 10. Тому, шановні, ваша задача її вивести в пріоритет та наповнити змістом.

Знову питання, кого треба для цього просити або бити? Включили до робочої групи Пасіхова. Хоч будемо знати, що там відбувається.

На закусь – пані Засєкіна. Про горизонтальну інтеграцію природничих предметів та наповнення їх при викладанні завданнями, що пов‘язані з реальними ситуаціями. Почну з другого пункту. Якщо дитина навчена читати та знає предмет, то такі завдання, що у PISA, що у TIMSS, дитина робить. Якщо такими завданнями заміняти увесь практичний матеріал на уроці – ні знань, ні вміння розв‘язувати такі завдання. А на першому пункті у Пасіхова виникло питання: таки продовжуємо топити за інтегрований курс? Відповідь – всі нас не так зрозуміли. Кремінь: дійсно не так, просто пані Тетяна має виражатися ясніше.

Потім в кулуарах Пасіхов та я пояснювали їм, що робляться настільки розмиті формулювання, що МОН може під них прийняти будь-які рішення, а НАПНУ ці рішення вже одобрямс. Дуже гарне порівняння від Пасіхова. НАПНУ – шамани при вожді, коливаються разом з генеральною лінією чергового вождя племені та пояснюють, чому вона вірна.

Оригинал

Освіта.ua
24.10.2018

Популярные блоги
С. Новикова: абитуриенты-медики и ЗНО по математике При поступлении на специальности отрасли знаний «Здравоохранение» второй предмет - математика
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!