Osvita.ua Блоги В. Онацкий: об обязательном ЗНО по математике
В. Онацкий: об обязательном ЗНО по математике

Это политика издевательства над детьми и учителями или приоритетное направление образования?

В. Онацкий: об обязательном ЗНО по математике

Автор: Владимир Онацкий, заместитель директора по учебно-воспитательной работе.

Блукання по колу…. або про обов’язкове ЗНО з математики

Ми вже звикли до того, що МОН України щотижня вкидає якусь інформацію, яка неоднозначно сприймається в суспільстві: то обов’язкове ЗНО після 9 класу, то залучення до шкіл в якості вчителів людей без педагогічної освіти, то скасування поділу на групи при вивченні української мови, починаючи з 5 класу.

І ось тепер нова ідея – запровадження обов’язкового ЗНО з математики При цьому колегія МОН України зазначає, що підставою для такого рішення є доповідна записка Українського центру оцінювання якості освіти, яка додається до протоколу засідання колегії…. і в якій немає жодної згадки про необхідність запровадження обов’язкового ЗНО з математики. Усе це нагадує історію з запровадженням шкільної форми. Так, в Указі Президента зазначалося, що шкільна форма запроваджується на вимогу громадських організацій та за пропозицією МОН. Однак знайти хоча б одне звернення будь-якої громадської організації з такою вимогою не вдалося ні в Адміністрації Президента, ні в самому МОН. Але повернемось до математики.

Ті, хто вчився за часів СРСР, пам’ятають, що школа була політехнічною, предметів було небагато, і більшість часу приділялось вивченню математики, фізики, хімії, а ще було креслення та трудове навчання. І ті учні, які закінчували середні класи, з оцінками нижче 4 (нижче 8 за сучасною системою оцінювання), не приймалися в старші класи школи, оскільки не могли на належному рівні опанувати теоретичні основи наук. Такі учні продовжували навчання в училищах, здобуваючи не теоретичні знання, а практичні навички роботи руками та професію.

Так було до розвалу радянської системи. Саме тоді МОН проголосило реформу школи, яка полягала в тому, що необхідно максимально зменшити час на вивчення математики, фізики, хімії, а збільшити кількість гуманітарних предметів. Тоді ж зникло з навчальних планів креслення, трудове навчання перетворилося на щось незрозуміле, а лабораторні роботи учнів стали замінюватись демонстраціями вчителів.

В останні роки знищення математики, фізики, хімії досягло свого апогею. Кількість уроків з цих предметів стала такою мізерною, що учні реально перестали засвоювати навчальний матеріал, а учнів після 9 класу тепер не випускають зі школи, а переводять до 10 класу. Відверто кажучи, ніхто ніколи реально не визначав, а які знання потрібні випускникам шкіл для реального життя, які компетентності мають бути сформовані.

Реформа дала свої результати: рівень знань учнів з математики реально впав, з фізики та хімії – ще більше. І ось тепер рішення МОН, що математику треба здавати обов’язково.

Виникає запитання: це політика знущання над дітьми, вчителями та батьками чи пріоритетний напрямок освіти? Складається враження, що перше. Адже без перегляду навчальних програм, навчальних планів, підходів до вивчення математики неможливо покращити ситуацію.

А взагалі: чи потрібно всім складати ЗНО з математики, щоб отримати атестат? Саме ж міністерство освіти і науки дає на це відповідь: математику потрібно здавати не всім. Виключення МОН робить для учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Одразу ж виникає запитання: а чому ж таке виключення? Можливо, так МОН хоче заохотити молодь до вступу в заклади професійно-технічної освіти. Та молодь і так туди піде, тільки відкрийте сучасні спеціальності, дайте бюджетне фінансування, місця в гуртожитках і забезпечте потім роботою випускників.

Для випускників же класів філологічного профілю, естетичного (і навіть спортивного) складання математики стане обов’язковою умовою отримання атестату. До яких же наслідків призведе таке рішення МОН? Безумовно, до збільшення попиту на послуги репетиторів з математики. А далі час покаже, адже до 2021 року пройдуть вибори і, можливо, знову зміниться освітній вектор.

А якою мала б бути державно політика, якщо МОН дійсно хоче підвищити рівень знань учнів з математики? Це мав би бути комплекс заходів, починаючи з першого класу, який би передбачав збільшення уроків математики, введення в навчальний процес логіки, конструювання, оновлення змісту трудового навчання, поширення сучасних методик викладання математики, у середніх класах мав би бути відбір учнів до класів з поглибленим вивченням математики з обов’язковим поділом на підгрупи і, безумовно, у старшій школі має бути профільне навчання, і учні, які вивчали предмет на профільному рівні, мають проходити обов’язкове ЗНО з профільного предмета.

Історія – це розвиток по спіралі, а реформи МОН – це блукання по колу.

Думаємо, аналізуймо, єднаймося!

Оригинал

Освіта.ua
10.10.2018

Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Вика
Абсолютно згодна з автором! Майбутньому лінгвісту, який вивчатиме східні чи германські мови, математика необхідна??? Це ж як треба ненавидіти дітей і знищувати освіту, пані РЕХВОРМАТОРКО?! Сподіваюся, після виборів нового уряду цей маразм скінчиться!
Оксана
Для Вика: ой ли. повернёт ещё в каком-то другом направлении - запросто. а вот закончится ли - это вопрос.
Комментировать

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!