Osvita.ua Блоги В. Белый: могиканам у нас почет, а молодым - дорога...
В. Белый: могиканам у нас почет, а молодым - дорога...

В образовании надо не только менять количество часов, но и переосмыслить понятие «качественное образование»

В. Белый: могиканам у нас почет, а молодым - дорога...

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Ось коментар до того, «...чому нинішня профільна освіта старшокласників – це фікція?» від випускника нашого ФТЛ Геннадія Меланіча, неодноразового переможця учнівських олімпіад всіх рівнів з фізики та географії, нині студента фізичного факультету університету ім. Т. Г. Шевченко.

Особисто у мене таке відчуття, що у цьому тексті ми маємо змогу вже зараз побачити аналітичну глибину рівня майбутнього міністра освіти дійсно європейської країни, якою має стати Україна теперішнього молодого покоління.

Одне лише ось ЦЕ чого ВАРТЕ: «Тому, на мою думку, дуже доцільно змінювати викладача для дитини (класу) кожен рік»!

Чого у нас бояться, як чорт ладана, всі педагогічні могикани, а натомість чи не всі уряди цивілізованих країн давно взяли як базовий педагогічно-освітній інструмент якості діяльності як учнів, так і педагогів.

Отже, Геннадій Меланіч:

«... Безперечно, концепція профільної освіти повинна бути скорегована, враховуючи досвід інших країн. Як на мене, дуже важливо на початковому етапі навчання розвивати дітей усібічно.

Навантаження з кожного предмету (починаючи математикою, українською мовою і закінчуючи малюванням) повинно бути однакове. У цьому випадку учень має значно більше шансів зробити правильний вибір своєї подальшої спеціальності, на яку буде орієнтуватися. Проте, я вважаю, є два моменти, яким треба приділити особливу увагу.

По-перше, я переконаний, враження дитини від предмету надзвичайно сильно залежать від викладача.

Учень із математичним складом розуму може запросто зацікавитись лінгвістикою, або ж навпаки - втратити інтерес навіть до математики. Як сказав Вінстон Черчилль: «I always like to learn but I sometimes don’t like to be taught».

Тому, на мою думку, дуже доцільно змінювати викладача для дитини (класу) кожен рік. В ідеалі - надати кожному учню можливість обрати вчителя, уроки (пари) якого він буде відвідувати. Я впевнений, цей крок справить значний вплив на навчання з психологічної точки зору.

Можна провести аналогію із торгівельними відносинами. Постачальники послуг (вони ж - вчителі) зацікавлені виготовити якнайкращу продукцію (знання). А покупці (вони ж - учні) задоволені, що можуть самостійно вибрати для себе найкращий варіант.

По-друге, я з власного досвіду знаю, наскільки важливо НАВЧИТИСЯ вчитися.

Вчитель може бути справжнім віртуозом своєї справи, а очі учня можуть палати від бажання вчитися. Однак навіть у цьому випадку навчання може бути позбавлене сенсу.

Наприклад, припустимо учню надзвичайно до вподоби предмет. Він, прийшовши додому, відразу накидується на додаткову літературу, не закріпивши на прикладах тих знань, які отримав у класі. Чи буде користь від таких дій? Може, і буде, у деяких, особливих, випадках. Проте, найбільш імовірно, знання просто забудуться.

Отже, українська освіта потребує не лише зміни кількості годин, виділених певним предметам. Вона потребує переосмислення поняття «якісна освіта», а також докорінних змін шляхів і методів надання цієї самої освіти та знань у цілому».

Закінчу від себе: цей пост від Геннадія є одним з прикладів, що пояснює причину ухиляння владного освітнього менеджменту від серйозних соціологічно-аналітичних досліджень думки учнів-лідерів із середовища старшокласників щодо шляхів та цілей реформування національної системи освіти. Нинішню владу наперед лякає сучасність поглядів старшокласників, яка апріорі кардинально не згодна з колишньою радянською освітньою моделлю.

Оригинал

Освіта.ua
01.10.2018

Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Сергій
Нема коментарів? Нешановні адміністратори, перестаньте видаляти коментарі на свій розсуд! Нехай спільнота їх оцінює.
Сергій
"... доцільно змінювати викладача для дитини (класу) кожен рік». Таке могла написати людина далека від шкільної освіти. Ті, хто працює з дітьми знає, що звикання учнів до вчителя - тривалий процес. Як і вивчення вчителем кожного учня класу. Результати часто проявляються через півроку - рік. А тут знову все спочатку? Бред сивої кобили.

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!