Osvita.ua Блоги И. Ликарчук: об академической свободе педработников
И. Ликарчук: об академической свободе педработников

Оказалось, что между понятиями «вступил в силу» и «закон работает» - огромный путь, и даже пропасть

И. Ликарчук: об академической свободе педработников

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования

Минув рівно один рік із того дня, відколи набув чинності новий Закон «Про освіту» На жаль, як і завжди, виявилося, що між поняттями «набув чинності» і «закон працює» - величезний шлях чи, можливо, й прірва. І багато дуже прогресивних норм цього закону уже стоять на краю цієї прірви. Й от-от назавжди упадуть туди.

Насамперед, веду мову про академічну свободу педагогічних працівників, саме: «свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі» (стаття 54).

Для того, щоб ця норма почала працювати, не потрібно гігантських коштів чи нових приміщень. Педагогам потрібно було почати копняками гнати від себе тих, хто зазіхав на їхнє право академічної свободи, починаючи від вимагання поурочних планів й закінчуючи зауваженнями, що навчаєте не так. Та почати дихати академічною свободою на повні груди, колеги.

Хоч і розумію, що багато із колег так дихати не захотіли, не будуть, не зможуть і не захочуть. Адже краще почуваються в протигазах, які їм десятиліттями одягали управлінці, методисти, науковці, директори шкіл, вказуючи, що і як робити. Та ще й постійно наглядали за тим, щоб й носа ніхто не міг висунути з цього протигаза.

Тепер настав час вибору. І якщо цей вибір не буле зроблений, то ті, хто протигаз не зніме, залишаться на узбіччі. Або поняття «академічна свобода» назавжди зникне у тій прірві.

Оригинал

Освіта.ua
28.09.2018

Популярные блоги
И. Ликарчук: исчезают учителя, которые могут мотивировать ЗНО по математике априори не может влиять на качественное улучшение математических знаний выпускников
Виктор Громовой: 8 «почему» и 12 «потому» в образовании Почему метод «барона Мюнхгаузена», то есть попытки образовательной системы реформировать саму себя, обречен на неудачу?
В. Мисан: результаты зависят от организации обучения Хорошо, что родители интересуются успехами детей, но почему интерес возникает в конце учебного цикла?
Сергей Колебошин: PISA как точка отсчета, а не паники Результаты PISA для многих оказались «предательством», кто-то насмехался, кому-то вообще неинтересно
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!