И. Ликарчук: об академической свободе педработников

Оказалось, что между понятиями «вступил в силу» и «закон работает» - огромный путь, и даже пропасть

И. Ликарчук: об академической свободе педработников

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования

Минув рівно один рік із того дня, відколи набув чинності новий Закон «Про освіту» На жаль, як і завжди, виявилося, що між поняттями «набув чинності» і «закон працює» - величезний шлях чи, можливо, й прірва. І багато дуже прогресивних норм цього закону уже стоять на краю цієї прірви. Й от-от назавжди упадуть туди.

Насамперед, веду мову про академічну свободу педагогічних працівників, саме: «свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі» (стаття 54).

Для того, щоб ця норма почала працювати, не потрібно гігантських коштів чи нових приміщень. Педагогам потрібно було почати копняками гнати від себе тих, хто зазіхав на їхнє право академічної свободи, починаючи від вимагання поурочних планів й закінчуючи зауваженнями, що навчаєте не так. Та почати дихати академічною свободою на повні груди, колеги.

Хоч і розумію, що багато із колег так дихати не захотіли, не будуть, не зможуть і не захочуть. Адже краще почуваються в протигазах, які їм десятиліттями одягали управлінці, методисти, науковці, директори шкіл, вказуючи, що і як робити. Та ще й постійно наглядали за тим, щоб й носа ніхто не міг висунути з цього протигаза.

Тепер настав час вибору. І якщо цей вибір не буле зроблений, то ті, хто протигаз не зніме, залишаться на узбіччі. Або поняття «академічна свобода» назавжди зникне у тій прірві.

Оригинал

Освіта.ua
28.09.2018

Популярные блоги
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
А. Мирошниченко: зачем заниматься самообманом? Выбор прост - между обучением в обычном режиме и имитацией обучения под соусом онлайн-обучения
И. Ликарчук: насколько ЗНО точный инструмент? Насколько ЗНО эффективно для измерения уровня учебных достижений абитуриентов
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!