Автор: Владимир Бахрушин, главный эксперт группы «Освіта» Реанимационного пакета реформ.
Останнім часом багато коментарів з приводу результатів цьогорічного ЗНО. Але переважно вони стосуються лише одного з прикладів, який навів директор УЦОЯО Вадим Карандій на презентації звіту. Тому додам ще декілька показових прикладів лише з декількох тестів, які свідчать, що проблеми є не лише з математикою, та ілюструють необхідність термінових комплексних заходів із забезпечення якості нашої освіти:
Понад 65% учасників тестування з української мови та літератури не побачили лексичну помилку у словосполученні «на наступній неділі»;
Майже всі учасники тестування визначали, у якому з наведених слів (позначка, центнер, довідник, каталог) наголос падає на другий склад, методом сліпого вгадування. Більшість (37,6%) віддала перевагу слову «центнер»;
48% учасників тестування з математики не змогли скоротити дроб (2а +2)/2;
Майже 69% учасників не змогли знайти найбільше значення функції за наведеним графіком;
Майже 69% учасників тесту з географії не змогли відрізнити картосхему з басейнами річок від картосхем з їх долинами та типами живлення, а також з густотою річкової мережі;
56% учасників не знають, що сила вітру залежить від різниці атмосферного тиску, а не від інших зазначених факторів;
Понад 30% учасників тестування розташували Гвінейську затоку у Тихому океані;
Понад 19% учасників тестування вважають, що айсберги можуть рухатися материковою частиною Антактиди;
Майже 30% учасників тестування вважають, що Україна є федерацією, конфедерацією або союзною державою;
Майже 63% учасників тестування вважають, що відмінності між сумарною кількістю сонячної радіації між західними та східними областями України зумовлені не кількістю хмарних днів, а відмінностями кутів падіння сонячного проміння, тривалості світлового дня чи запиленості атмосфери.