Osvita.ua Блоги Виктор Громовой: ищите себе подобных!
Виктор Громовой: ищите себе подобных!

А давайте запустим процесс создания виртуального сообщества носителей «практик, которые работают»

Виктор Громовой: ищите себе подобных!

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

Ох, нелегка це робота

З болота тягти бегемота!

Корній Іванович Чуковський, «Телефон» (1926)

А запустімо процес створення віртуальної спільноти носіїв «практик, які працюють» в якості механізму практичного реформування освіти!

Для цього і створено групу «Реформуємо шкільну освіту знизу: практики, які працюють».

Долучайтесь. https://www.facebook.com/reformyznyzy.org.ua/…

А на порталі «Освітня політика» тепер є рубрика «Практики, які працюють». Запрошую тут публікуватись з тим, щоб можна було їх поширювати. Сподіваюсь, що ми зможемо допомогти знайти «собі подібних» тим, хто має реальну потребу у горизонтальній співпраці.

Якщо ми будемо діяти на основі принципу «подібне до подібного», це дозволить нам сконцентрувати ресурси саме там, де вони можуть призвести до прориву.

«Нелегка це робота» тягнути з педагогічного болота «бегемота»…

Мабуть, і не варто витрачати на цю абсолютно безнадійну справу свою далеко не безмежну енергію. Адже, як правило, наші зусилля виявляються марною працею у випадку, якщо спрямовуються на людей, які живуть за іншим принципом: «не тратьте, куме, сили, спускайтеся на дно».

Не можна нікого «навчити», можна лише «навчитися». Тисячу разів переконувався і у правдивості висловлювання Вольтера: «Свобода – це не те, що вам дали. Це – те, що у вас не можна забрати».

На жаль, типовою є ситуація, коли ваші зусилля не лише виявляться марними, а ви ще й відчуєте на собі дію «ефекту бумерангу»: станете «винними» у чужих провалах і вас з легкістю звинуватять у тому, що ви слабенько «тягли» чи «чогось не додали».

Я особисто десятки разів потрапляв у таку ситуацію, коли намагався взяти «на буксир» ту чи іншу непродвинуту школу чи якось продвинути ту чи іншу персону.

Потім із самоіронією згадував риторичне запитання двічі екс-спікера Верховної Ради, і екс-глави РНБО, Героя України Іван Плюща: «Навіщо його пхати, як воно не лізе».

Вам це треба?! «Впихнути невпіхуєме» ще нікому не вдалось...

P.S. «Практики, які працюють», - це не перпедос (передовий педагогічний досвід), а їх поширення ні в якому разі не має перетворитись на запердос (запровадження передового педагогічного досвіду).

Оригинал

Освіта.ua
10.08.2018

Популярные блоги
Н. Клясен: педагогов надо обучать качественно Профессиональную деятельность учителя невозможно однозначно оценить по общим критериям
Н. Чуприна: о трех «прорывах» в вопросе сертификации Давайте поговорим о том, что следовало бы сделать, если мы говорим о сертификации учителей
Е. Куницкая: о банальном скрытии качества образования Проще искать виноватых и платить за ошибки налом, чем объединяться и разделять ответственность
В. Онацкий: размышления о сертификации учителей На образование выделяют огромные средства, но именно тот, кто учит детей, получает мизерную зарплату
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!