Osvita.ua Блоги Никита Андреев: о ЗНО по английскому языку
Никита Андреев: о ЗНО по английскому языку

Пороговый балл не должнен быть на уровне «слепого угадывания»: высшее образование должно быть высшим

Никита Андреев: о ЗНО по английскому языку

Автор: Никита Андреев, глава Студенческого антикоррупционного агентства, заместитель главы Секретариата в Национальном агентстве по обеспечению качества высшего образования.

Всім відомо скільки зараз інформаційного шуму навколо аудіювання на ЗНО з англійської мови. Мене хвилює інше.

14 червня відбудеться засідання експертної комісії з встановлення порогового балу «склав/не склав», до якої я включений. Буде визначатися і пороговий бал з англійської мови. Пороговий бал - мінімальна кількість правильних відповідей, які дорівнюватимуть 100 балам і дозволять абітурієнту в майбутньому вступути до закладів вищої освіти.

Я боюсь, щоб всі ці дискусії навколо аудіювання не стали приводом для маніпуляцій з метою встановлення дуже низького порогового балу. Я розумію, що зі сторони закладів вищої освіти є багато (у тому числі і в комісії) лобістів зниження цього балу, щоб збільшити кількість вступників і зберегти таким чином низькопробні виші і весь штат в них. Так само я припускаю, що до встановлення порогового балу саме з цього предмету буде особлива увага зі сторони ЗМІ і громадськості.

На цьому фото - розподіл учасників ЗНО з англійської мови за кількістю набраних балів. Цей розподіл є абсолютно нормальним з мало зміщеним «піком», і до того ж, наскільки я володію інформацією, абсолютно нормально корелюється з розподілом по іншій частині тесту з англійської.

Кому цікава ця тема - додатково раджу прочитати дописи директора Українського центру оцінювання якості освіти за посиланнями: - facebook.com/karandiy/posts/2287004554644839
facebook.com/karandiy/posts/2286767501335211.

Є багато причин, які зумовили істерію навколо аудіювання. Починаючи від того, що це було вперше, а тому незвично, закінчуючи вищезгаданим лобізмом. Я так само розумію, що дійсно могли бути пункти, які неналежним чином технічно організували проведення аудіювання. Але їх дуже мало і не більше, ніж тих, які допускали помилки при проведенні будь-якого іншого тестування.

У будь-якому разі це не причина говорити про те, що результати тестування слід анулювати або дати можливість всім перескласти. Я переконаний в одному - результати аудіювання мають стати «тривожним дзвіночком» для шкіл з неналежним викладанням англійської.

Щодо того, що звук з колонок шипить і не чутно - раджу спробувати пройти тестування IELTS, де на аудиторію з 150 осіб стоїть дві колонки і ви волею долі можете опинитися на останній парті. Мені так «пощастило» у цьому році, ніхто не скаржився, бо тест визнаний в усьому світі, і якщо ти не знаєш - тобі нічого не допоможе, навіть якщо колонку направити прямо на тебе.

Чому я про це пишу. Я лише хочу, щоб експертна комісія зайняла державницьку виважену позицію, і не дала собою зманіпулювати. Я хочу, щоб пороговий бал з англійської (як і з інших предметів) не був на рівні «сліпого вгадування», або ж навіть нижче. Вища освіта має бути вищою і мати цінність.

Оригинал

Освіта.ua
08.06.2018

Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Елена
Извиняюсь, но почему все "грешат" на последние парты и места? Так получилось, что мой ребенок сидел на 2 варианте- возле колонок. Ничего не могу сказать об организаторах-спасибо, просьбу сделать по-тише, выполнили. Сами, понимая, что первая попытка улучшить бубонение и басы, не увенчалась успехом, повторно переспросили учеников и еще раз уменьшили звук. Конечно, 3-й раз уже никто колонки не трогал. Но мой ребенок растроился- 3-й текст, динамил в колонках, итог- 0 баллов. Даже самый легкий вопрос √14 вызвал сомнения из-за проглоченного окончания и бу-бу-бу. Хотелось бы пожелать, что б к 2019 году все же нашлась ниша в бюджете для пр обретения наушников.
Александр
Для Елена: Вторая парта перед колонками. 14 баллов из 16. Не понимаю, в чём проблема.
Комментировать
Анна
"Український центр протягом усіх років свого понад десятирічного існування докладав і зараз продовжує докладати максимум зусиль".На жаль, статистика ЗНО з англійської мови спростовує це. Рік 2010: до завдання 50, яке перевіряється вчителем, спочатку пропонується 4 правильні відповіді, за 2 дні пізніше додається ще 2.Лексика, вживана в Task 5 визнається багатьма спеціалістами "рідковживаною носіями мови". Рік 2011: завдання 27 зараховується як правильне усім випускникам незалежно від їх відповіді, так як у варіантах відповідей допущена помилка.Рік 2012: у відповідях до завдання 40 не вказано вірної, натомість пропонується дієслово у неправильному часі, що суперечить оригіналу тексту з американського журналу.Рік 2015: за результатами психометричних характеристик тексту Task 5 завдання 31 зараховується усім випускникам.Рік 2018: пробне ЗНО- до завдання 32 пропонується відповідь "scuba diving" (пірнати з аквалангом) тоді як у тексті мова йде про "snorkelling"(пірнати з маскою).В оригіналі у відповіді зазначено "водні види спорту". Висновки робіть сами.До речі, протести учнів, батьків та вчителів у всіх великих містах України відбулися у 2010 з приводу зно з англійської.
Яна
Нікіта, якби Ви оглянули всі ВНЗ, то, скоріше всього, розчарувалися б у відповідності стандартам вищої освіти і переглянули б свої погляди на абітурієнтів, яких Вам, як здалося на перший погляд, хочеться списати. Більшість кандидатів та докторів наук, які повинні знати англійську мову на рівні B2, не здадуть ЗНО і навіть близько не відповідають рівню (НЕ про викладачів англійської мови, а про інших, які за стандартами вищої освіти повинні знати іноземну мову). Але це не значить, що вони - погані спеціалісти. Вони - чудові спеціалісти в своїй сфері. Чому ж всі одинадцятикласники повинні володіти англійською ідеально, щоб мати можливість вступу до ВНЗ? Для вступу до більшості ВНЗ потрібне ЗНО з англійської мови. Нищий поріг СКЛАВ/НЕ СКЛАВ просто дасть їм такий шанс. Кількість балів буде видно в будь-якому випадку. Не всім же вступати на РГФ. Дуже надіюсь, що УЦОЯО з розумінням поставляться до абітурієнтів. Знизивши цей поріг, дітям дадуть можливість навчання.
Ekaterina Dubina
Для Яна: Вы вообще о чём? Эту возможность активно пытаются у всех забрать. В стране не хватает рабочих рук, смекаете?
АНТІмикита
Я повністю погоджуюся з Яною! А Вам, Катю, скажу, що говорилося у коментарі про те, що Микиті треба зійти із піднебесся своїх амбітних планів і зарозумілості на землю нашу обітовану та стати перед сьогоднішніми випускниками, і сказати їм в очі про те, який він – Микита, і який він розумний…
Комментировать
Оксана
Мой сын в этом году тоже сдавал тест на международный сертификат- успешно, по ДПА у него будет стоять 12 баллов, содержание аудирования было тяжелее, чем на ЗНО, однако качество звучания намного лучше, так что вы не правы, ему было с чем сравнить
Елена
Никита, вы вообще понимаете что произошло? Многие дети, плохо написали аудирование, не потому что не знали, а потому что не УСЛЫШАЛИ, так как качество аудирования было ПЛОХИМ! И мой ребёнок, который помимо школьной программы , уже много лет занималась с репетиторами ,и в пробном ЗНО не сделала ни единой ошибки, оказалась просто раздавлена и унижена таким отношением со стороны людей, которые занимались подготовкой и организацией ЗНО. И мне уже, глубоко наплевать сколько баллов она получит, мне важно её психологическое состояние после вашего, так называемого, аудирования! Счастья вам, Никита!
Натка
Шановні мами, взагалі,аудіювання - це перевірка того як дитина розуміє зміст тексту , а не сприймає на слух якийсь діалект .Може в міністерстві не знають що таке аудіювання? Мені соромно слухати їх пояснення. В цих кабінетах сидять люди які жодного дня не працювали в школі. Які видають підручники з помилками. Вони критикують савок, та в кожній школі савка були лінгвістичні. кабінети. А зараз?Добре що їхні діти навчаються закордоном за наші з вами кошти.Ганьба. Вся Україна волає про несправедливість ,а вони дають безглузді пояснення. Не дочекаємся справедливості.
неореаліст
"Я хочу, щоб пороговий бал не був на рівні «сліпого вгадування». Вища освіта має бути вищою" ХІБА ЗНО це вже вища освіта. Це тілки вступ
Demiqt
"Чому я про це пишу. Я лише хочу, щоб експертна комісія зайняла державницьку виважену позицію, і не дала собою зманіпулювати. Я хочу, щоб пороговий бал з англійської (як і з інших предметів) не був на рівні «сліпого вгадування», або ж навіть нижче. Вища освіта має бути вищою і мати цінність." ДОСИТЬ випарвдовувати все це тим, що ви проводите ваше аудіювання ВПЕРШЕ, АГОВ! Багато є серед абітурієнтів учасників олімпіад, інших конкурсів. У школах належним чином викладалася англійська мова, аудіювання проводилося регулярно, тому для нас, підлітків, це не було настільки ОБОЖЕ новим. :) Досить прикидатися " носіями мови". Будь-який дурень чує погану пародію на британський акцент і це дуже смішно, дійсно. Шановний пане, якби ваша донька/онука складала цей іспит і ЗАВАЛИЛА БИ АУДІЮВАННЯ, то ви би усіма руками за були б за те, щоб знизити прохідній бал. Що я можу сказати, панове? Подвійні стандарти та бажання наповнити свої кишені. Лише це ;)
Ніна
І ще. На додаток. Вам ніколи не зрозумити почуття матері, коли до школи викликають швидку, тому що одному із дітей під час здачі ЗНО стало зле. А ти стоїшь і думки лише про те щоб це була не твоя дитина. І це також жах.
Натка
Для Ніна: люди, які купили дипломи про освіту не можуть зрозуміти матір, яка напротязі кількох років наймала репетитора,щоб дитина достойно здала зно. Хтось недолугий вирішив усе зіпсувати.
Комментировать
Ніна
А я особисто буду дуже рада та задоволена, якщо почують проблеми ДІТЕЙ і суттєво знизять прохідний бал. Чому на іспитах з математики та фізіки прохідний бал низький а для іноземної мови робиться таке виключення. Бажаю від усього серця щоб хтось хоч на мить уявив себе на місті дитини яка ничого не чує, не може нічого про це сказати і в цій проблемі винить лише себе. Це жах ! невже ви не розумієте що більшость із дітей не може нічого сказати против вчителей . Крім того викликає подив чому діти повинні писати твір на 150 слів на англійській мові і на рідній українській лише на 100. Питання ж про амеріканські свята є також дивним. Можливо дещо ємоційно та бурхливо написано, та я вибачаюсь.
Вероніка
Для Ніна: питання про американські свята не просто дивні, а підозрілі! У якості морального відшкодування дітям та їхнім батькам розумніше було б не просто знизити поріговий бал, а зарахувати всім "ЗДАВ". Очевидно, що англійську пішли здавати не пропащі двоєшники, а діти, які звісно хотіли чогось досягти.
Ксения
сто%
Ирина
Я вас, дамы, сейчас очень удивлю, но в условии 59 задания 100 слов. МАТЬ ВАШУ! СТО! И нет оговорки про 150
Комментировать

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!