Н. Хоменко: кредитно-трансферное оценивание

Качество образования, оценивание качества образования беспокоит не только образовательное сообщество

Н. Хоменко: кредитно-трансферное оценивание

Автор: Николай Хоменко, заслуженный работник образования.

Якість освіти, оцінювання якості освіти – головне, що сьогодні турбує не тільки освітянську спільноту. Якість освіти – питання, яке залежить, у першу чергу, від суб’єктів процесу, а от щодо оцінювання знань – воно визначається не тільки чіткими критеріями, об’єктивністю викладача, а й певними нормативними підходами.

Пам’ятаєте картину Ф. Решетнікова «Знову двійка»? Розпач матері, стурбованість сестри, зацікавлений погляд брата і тільки пес радий недолугому школяру. Але всім зрозуміло – це «двійка», «незадовільна» оцінка. Не знаю, як сьогодні можуть розібратися батьки і студенти технікумів і коледжів, коли оцінювання знань проводять за декількома шкалами, а якщо бути конкретними, аж за чотирма:

  • шкільною 12-бальною (загальноосвітній цикл навчання);
  • класичною 5-бальною (спеціальний цикл);
  • кредитно-трансферною 100-бальною (спеціальний цикл);
  • ЗНО – 200 балів (заключна атестація).

Під час викладання спеціальних дисциплін викладачі спочатку оцінюють за класичною 5-бальною системою, а потім переводять у кредитно-трансферну. Сказати, що це в якійсь мірі підвищує якість знань студента, робить оцінювання більш прозорим, об’єктивним, стимулюючим, – впевнений, що ні. Ускладнює сприйняття – безумовно, так.

Як це сталось і чому? Коли технікуми і коледжі були у вищій освіті, перехід на кредитно-модульну, а в подальшому на кредитно- трансферну загалом відповідав Болонському процесу, інтеграції в європейський освітянський простір.

Сьогодні, коли підготовка молодшого спеціаліста включає загальну середню освіту, передвищу фахову і частково вищу – такі колізії в оцінюванні знань тільки ускладнюють роботу викладача і навчання студента.

Чи потрібна кредитно-трансферна система оцінювання молодшого спеціаліста, якщо цей рівень підготовки виведений з вищої освіти? Як знайти той освітянський лакмусовий папірець для оцінювання знань, який міжнародний досвід необхідно використовувати, щоб спонукати студента до навчання? А можливо, варто повернутись до нашого класичного?

Освіта.ua
30.05.2018

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев