![]() |
«Обновленные» программы по литературе никак не улучшат качество литературного образования |
Григорий Клочек: литература вновь «галопом по Европе»
Автор: Григорий Клочек, доктор филологических наук, профессор.
Шановні колеги! Ті «оновлені» програми з літератури для старших класів (так само як і для середніх) не матимуть жодного позитивного впливу на якість літературної освіти. Наголошую – ЖОДНОГО!
Навпаки, якщо порівняти «стару» та «нову» програми, то чимало нововведень лише погіршують ситуацію. Прикладів можна навести багато.
Порівняйте, лишень, список поезій Ліни Костенко в новій та старій програмі - і все стане зрозумілим. Автори програми змушені були її переформатовувати , орієнтуючись на вимоги жорстко дотримуватись набору «компетентностей» - йдеться про чергову (вибачте) дурницю, яких вже так багато було в різні часи під час попередніх реформацій. Зараз освіта переживає черговий, позбавлений глузду, реформаційний зуд, іншим словом - сверблячку.
Підрахував: «оновлена» програма 11 класу, що побудована на історико-літературному принципі, передбачає знайомство із творчістю 32 письменників (це приблизно 60 творів, і тому числі і кілька романів). Та ще - кілька оглядових тем. Та ще – позакласне читання. Та ще – література рідного краю. І все це – за 70 годин навчального часу! «Галопом по Європі». Жодного шансу для учня заглибитися в текст, пройнятися благотворною енергією художнього слова. Жодного шансу повернути в школу письмовий твір як потужний засіб розвитку письмового мовлення! ЖОДНОГО!!!
Переконаний: справжнє реформування літературної освіти почнеться лише тоді, коли в старших класах вивчатиметься творчість лише 7- 9 письменників. І на їх вивчення буде відведено удвічі більше, ніж зараз, часу - не менше 4 тижневих годин А це можливо лише за умови умілої інтеграції кількох «близьких за духом» навчальних дисциплін.
Освіта.ua
13.03.2018