Григорий Клочек: литература вновь «галопом по Европе»

«Обновленные» программы по литературе никак не улучшат качество литературного образования

Григорий Клочек: литература вновь «галопом по Европе»

Автор: Григорий Клочек, доктор филологических наук, профессор.

Шановні колеги! Ті «оновлені» програми з літератури для старших класів (так само як і для середніх) не матимуть жодного позитивного впливу на якість літературної освіти. Наголошую – ЖОДНОГО!

Навпаки, якщо порівняти «стару» та «нову» програми, то чимало нововведень лише погіршують ситуацію. Прикладів можна навести багато.

Порівняйте, лишень, список поезій Ліни Костенко в новій та старій програмі - і все стане зрозумілим. Автори програми змушені були її переформатовувати , орієнтуючись на вимоги жорстко дотримуватись набору «компетентностей» - йдеться про чергову (вибачте) дурницю, яких вже так багато було в різні часи під час попередніх реформацій. Зараз освіта переживає черговий, позбавлений глузду, реформаційний зуд, іншим словом - сверблячку.

Підрахував: «оновлена» програма 11 класу, що побудована на історико-літературному принципі, передбачає знайомство із творчістю 32 письменників (це приблизно 60 творів, і тому числі і кілька романів). Та ще - кілька оглядових тем. Та ще – позакласне читання. Та ще – література рідного краю. І все це – за 70 годин навчального часу! «Галопом по Європі». Жодного шансу для учня заглибитися в текст, пройнятися благотворною енергією художнього слова. Жодного шансу повернути в школу письмовий твір як потужний засіб розвитку письмового мовлення! ЖОДНОГО!!!

Переконаний: справжнє реформування літературної освіти почнеться лише тоді, коли в старших класах вивчатиметься творчість лише 7- 9 письменників. І на їх вивчення буде відведено удвічі більше, ніж зараз, часу - не менше 4 тижневих годин А це можливо лише за умови умілої інтеграції кількох «близьких за духом» навчальних дисциплін.

Оригинал

Освіта.ua
13.03.2018

Популярные блоги
В. Круглов: ценностям должна учить детей семья Школа – это не холодильник, куда сдают ребенка на содержание и обучение наукам и нравственным ценностям
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев