И. Ликарчук: декоммунизация в школах и не начиналась

Методология и технология «воспитательного процесса» строятся на коммунистических началах

И. Ликарчук: декоммунизация в школах и не начиналась

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Читаю в мережі, що в Україні завершена декомунізація, бо знищена N-на кількість пам’ятників та перейменована N-на кількість вулиць.

Не знаю, як із пам’ятниками та вулицями, але у переважній більшості шкіл декомунізація й не розпочиналася. Бо методологічні засади й технологія організації того, що називається «виховний процес», будується, як і в епоху розвинутого соціалізму, на тих же комуністичних засадах. Лише додали трішки шароварщини та національного колориту, змінивши зміст.

Тобто, старезну бабцю, котра називається «виховна робота», трішки підфарбували дешевою косметикою, і бабця продовжує свій комуно-соціалістичний пляс в стилі настанов Н. К. Крупської. Між іншим, спадщину цього «теоретика» ще й досі вивчають в курсі Історії педагогіки в деяких педуніверситетах. А ви про декомунізацію.

Що, на мою думку, має означати «декомунізація в школі»?

  • По-перше, це ліквідація посад заступників директорів закладів освіти із виховної роботи. Епоха масовиків-витівників у школах повинна закінчитися.
  • По-друге. Потрібно назавжди забути про поділ освітнього процесу на «навчальний» і «виховний». У школі повинно бути створене таке середовище, у якому кожен його елемент впливає на формування людини. Без усіляких планів виховної роботи, конкурсів, виховних годин та інших «мєропріятій»...
  • По-третє. МОН нарешті повинно домогтися виконання власного наказу про заборону збирання звітів за проведену «виховну роботу».
  • А для цього (по-четверте) необхідно ліквідувати посади методистів із отієї виховної роботи в усіх методичних кабінетах, центрах, відділах, які цю інформацію збирали, збирають й не думають припиняти це робити. Як і давати вказівки, котрі проводити конкурси, огляди, виховні години, свята, фестивалі, лінійки та інші «мєропріятія» чи флешмоби (по-моднячому).
  • По-п’яте.... Цей перелік може бути дуже довгим. Але, очевидно, що не я його маю робити. Як не дивно, що таке «декомунізація» в освіті, ми не чуємо ні від учених, котрі на науковому (!) рівні займаються отією осоружною «виховною» роботою, ні від ідеологів отієї роботи на рівні органів управління освітою.

Тому знищення пам’ятників і зміна назв - це далеко не все. Бо буде так, як в одній із шкіл: одяг, на гіпсових скульптурах піонера та піонерки біля входу до школи, перефарбували у жовто-блакитний кольори. Й подали звіт про декомунізацію. Крапка.

Оригинал

Освіта.ua
12.02.2018

Популярные блоги
Вера Коткова: впечатления от обучения в 5 классе НУШ Впечатления родителей от обучения ребенка в 5 классе Новой украинской школы
И. Ликарчук: что интересует учителей и директоров О чем педагоги хотели бы прочитать в письмах и приказах в канун 2023/24 учебного года
А. Мирошниченко: родители не враги учителям Для родителей проблемы образовательной системы не самое главное дело в жизни
В. Онацкий: какие предметы исчезнут из расписания? Каждый пытается найти рецепт лечения образования, хотя к школе имел отношение, только будучи школьником
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Ulitta Marcovna
Повністю згодна з думками пані Валентини. На одних уроках виховна робота не втримається. А от зміна форм виховної роботи, а не її відміна, відміна звітів нагору - це якраз інноваційна задача для науковців - теоретиків. Тільки пропоную для них своєрідну педпрактику - хай попрацюють у звичайних школах місяць класним керівником або завучем з виховної, ввійдуть в курс всього, а потім теоретизують і обгрунтовують.
валентина
Розвалити виховну роботу-думки не занадто оригінальні,бо коли руйнуєш одне,то пропонуй інше.Іншого, на жаль, не пропонує ніхто.Ви людина з досвідом, невже та система виховання (совкова)була така ганебна?Ви ж виховувалися на "Тимурі і його команді", де діти допомагали вдовам та сім’ям загиблих в роки ІІ світової. Чом і не приклад для сьогодення,адже йде війна?Але ж Гайдар декомунізований...А як бути із Концепцією національно-патріотичного виховання?Не реалізовувати?Не виховувати в дітях патріотизм?Чи ви вважаєте,що для цього буде достатньо одних лише уроків?Єдине, що підтримую, так це величезна кількість звітів "наверх".Від них дійсно втомилася.А щодо виховної роботи-так зверху маса методистів,розробіть нові підходи, нові форми роботи з дітками, а не ми самі до цього доходимо.