В. Громовой: о технологии переадресации агрессии

Учительство стало работой в крайне агрессивной среде, а работа директора - "минное поле"

В. Громовой: о технологии переадресации агрессии

Автор: Виктор Громовойобразовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

А мені це нагадує примітивну технологію переадресації агресії.

Якщо на вирішення численних проблем шкільної освіти немає достатніх сил та ресурсів, а соціальну напругу та негатив треба кудись скинути, приховані ляльководи починають активно розкручувати гарячі теми («поборів у школах», «хабарників директорів шкіл», «насильства над дітьми з боку вчителів» тощо). Ми там, «нагорі», білі й пухнасті (ось вам наказ міськвно про «заборону поборів»!), а вони... Клапан для випускання пару спрацював!

Як наслідок, вчителювання стало тепер роботою у вкрай агресивному середовищі, а робота директора школи нагадує прогулянку «мінним полем».

Коли я створював гімназії в 90-х роках, агресивне середовище було навколо школи. Були тупі та злодійкуваті начальники, які не хотіли появи та зміцнення сектору «Альтернатива». Були бандюки, які дивились на будівлі гімназійного кварталу в центрі міста «як кіт на сало». Саме від їх зазіхань доводилось тримати «глуху оборону». Але не було агресивного середовища всередині гімназійної спільноти: усі учасники освітнього процесу були об'єднанні єдиною метою і бажанням спільно рухатись до цієї мети.

Коли організовувалась передвиборча зачистка і погром гімназії у 2004 році, новітнім геростратам довелось добряче потрудитись, щоб знайти ренегатів і скандалістів і сформувати жалюгідну «п'яту колону» всередині гімназії.

Зараз у багатьох школах навіть без команди «фас» зверху, серед батьків є чимало охочих потоптатись на рідній школі та позбиткуватись над її вчителями з будь-якого приводу...

З часом має прийти усвідомлення того, що батьківський рух може бути активною силою змін в українській освіті, але лише у випадку, якщо енергія буде спрямована на системні реформи. Тоді буде і налаштованість на те, щоб боротись не з людьми, а з Системою.

Для цього важливо дивитись глибше на свою місію з тим, щоб не стати зручними об'єктами для маніпулювання і не збитись на манівці...

Ця нова обставина (робота в агресивному середовищі) стала одним з найпотужніших чинників дискомфортності для вчителів та керівників шкіл. Їм тепер доводиться думати над питаннями:

  • Як не стати легкою здобиччю агресора?
  • Як нейтралізувати цю агресію?
  • Як задокументувати агресивні дії з боку батьків чи учнів?
  • Як дати адекватну відсіч агресії?

Звісно, треба вчитися і методам нейтралізації власної агресії. Інакше сформувати здорову освітянську спільноту нам не вдасться…

Оригинал

Освіта.ua
03.01.2018

Популярные блоги
Вера Коткова: впечатления от обучения в 5 классе НУШ Впечатления родителей от обучения ребенка в 5 классе Новой украинской школы
И. Ликарчук: что интересует учителей и директоров О чем педагоги хотели бы прочитать в письмах и приказах в канун 2023/24 учебного года
А. Мирошниченко: родители не враги учителям Для родителей проблемы образовательной системы не самое главное дело в жизни
В. Онацкий: какие предметы исчезнут из расписания? Каждый пытается найти рецепт лечения образования, хотя к школе имел отношение, только будучи школьником
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев