Елена Панич: преподавателей можно оптимизировать

У нас защищены только помещения и неизменная администрация, которая их обслуживает, а не преподаватели

Елена Панич: преподавателей можно оптимизировать

Автор: Елена Панич, кандидат исторических наук, эксперт Реанимационного пакета реформ, группа «Освіта-наука».

Чи знаєте ви, що в закладах вищої освіти сьогодні кількість викладачів у два, а іноді навіть у три рази менша, ніж кількість адміністративного і обслуговуючого персоналу?

Звичайно, зарплата мізерна і в тих, і в інших. Але скорочення викладачів відбувається системно через прив'язку кількості викладацьких ставок до кількості студентів, яких стає менше. У той же час адмінперсонал не скорочується такими темпами, тому що будівлі треба обслуговувати (навіть якщо вони в занедбаному стані). По суті, університети перетворюються на громади обслуговування будівель і основних фондів, які за законом ні продати, ні оптимізувати не можна. А викладачів можна.

Можливо, комусь така ситуація буде здаватися закономірною і навіть бажаною, але, на мій погляд, це катастрофа. Викладач вищого навчального закладу - це не просто провайдер освітніх послуг, це людина, яка генерує і транслює знання. Він є виробником знань і, певною мірою, освітніх технологій. Перебуваючи під загрозою постійного скорочення, викладач втрачає мотивацію інвестувати у своє професійне зростання, і таким чином приріст знань, який він міг би забезпечити, зменшується.

Якщо б викладач був захищений, навіть в умовах спаду кількості студентів, якість знань і освіти цих студентів (хай навіть їх небагато), могла б суттєво вирости. Адже у викладачів було б достатньо мотивації і часу нарощувати обсяг особистих знань. Іншими словами, викладачі могли б більше займатися наукою, ніж викладанням, і напрацьовані ними знання збагачували б суспільство.

Скорочення кількості викладачів катастрофічне ще й тому, що приріст знань не відбувається в середовищі одиноких фахівців. Науковим дослідженням потрібен колектив, колегіальність для обговорення і напрацювання нових ідей.

Але в наших умовах все це не працює. Тільки приміщення, території в нас мають захист і незмінна адміністрація, яка їх обслуговує.

Оригинал

Освіта.ua
22.12.2017

Популярные блоги
И. Ящук: враги будущего дистанционного образования Концепция будущего дистанционного образования еще далека от идеала, но динамика ее развития поражает
С. Мудрук: «ликвидация ЗНО в два шага» (impact analysis) Кто-то верит, что отмена ДПА в форме ЗНО в этом году не имеет реальных шансов закрепиться и в дальнейшем?
А.Мирошниченко: о вызовах в новом учебном году Попытки игнорировать проблемы, с которыми школа столкнется уже 1 сентября, - путь к конфликтам
А. Ночкин: почему не стоит отменять ДПА в форме ЗНО Отмена ДПА в форме ЗНО негативно повлияет на выпускников 2020 года и с организационной стороны, и на их результаты
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
tug1955
подмечено верно. но вот в моем колледже на 145 преподов - 70 админ. работников(включая уборщиц, водителей и ремонтников. ПРи этом учащихся - 1600 стационар и еще до 1300 заочников. А хотелось бы ради делараширить номенклатуру восптательского персонала и специалистов ИТ. ПРичем, и деньги есть - нет главного умелого руководства... МОН. ВОТ поучений и нормативов совкового типа - пожалуйста!

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!