Osvita.ua Блоги В. Мисан: когда в образовании наступит хотя бы год покоя?
В. Мисан: когда в образовании наступит хотя бы год покоя?

Когда появится возможность работать без стрессов и авралов, выполнять планы, не меняя их ежемесячно?

В. Мисан: когда в образовании наступит хотя бы год покоя?

Автор: Виктор Мисан, кандидат педагогических наук, доцент, заслуженный учитель Украины.

Допоки педагоги-аматори готують нову армію коучів, фасилітаторів, тьюторів, модераторів, …. Міністерство освіти і науки України риє для них глибокий котлован, або по народному, просто – ЯМУ.

«До чого тут будівельні роботи?» – запитаєте ви. Взагалі будівництвом займаються професіонали, які бездоганно знають, що будувати і як. Та коли слова випереджають думки… отримуємо лише КОТЛОВАН.

Пригадую, як мій старший син, який закінчував 11 клас, раптом перестав цікавитися фізикою. Це зразу позначилося на оцінках, і до мене звернулася Емма Олександрівна - вчитель фізики: «Караул! Впливайте!» У нас відбулася дуже коротка розмова. Син: «Тату, мені не потрібна фізика, і я не хочу витрачати на неї час!» Я: «Сину, на жаль, ми живемо у такій країні, де не знаєш, що тобі потрібно буде завтра і для чого».

Я постійно згадую цю розмову, оскільки вона не втратила актуальності і на сьогодні. І мова тут не про фізику або математику, хімію. Мова про непередбачуваність, про відсутність можливості жити спокійно, працювати без стресів і авралів, реалізовувати сплановане, не змінюючи його через місяць, тиждень. Коли? Коли наступить в освіті той «золотий вік» (хай не вік, а хоча рік) спокою?

Відповідно до наказу МОН від 31.07.2017 за № 1103 «Деякі питання проведення в 2018 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти» був затверджений перелік предметів для складання ЗНО і встановлено, що …3) для проведення зовнішнього незалежного оцінювання з англійської, іспанської, німецької, французької мов використовуються завдання сертифікаційних робіт (предметні тести) двох рівнів складності: рівня В1 та рівня В2… 5) випускники старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року, які бажають зарахувати результат зовнішнього незалежного оцінювання з іноземної мови як оцінку за державну підсумкову атестацію та вивчали цю іноземну мову на профільному рівні, мають складати відповідний предметний тест рівня В2.

Але пройшло три місяці, і МОН вже передумало. І вже маємо нове рішення від 09.11.2017 № 1459 «Про внесення змін до наказу МОН від 31 липня…»: "у підпункті 3 слова «(предметні тести) двох рівнів складності: рівня В1 та рівня В2» замінити словами «у формі предметних тестів, що містять завдання двох рівнів складності: академічного та профільного"; 2) підпункт 5 викласти в такій редакції: "5) випускники старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року, які бажають зарахувати результат зовнішнього незалежного оцінювання з іноземної мови як оцінку за державну підсумкову атестацію та вивчали цю іноземну мову: на рівні стандарту або академічному рівні, отримують оцінку за державну підсумкову атестацію за результатами виконання завдань академічного рівня; на профільному рівні, отримують оцінку за державну підсумкову атестацію за результатами виконання завдань академічного та профільного рівнів".

І ось нова вісточка від МОНУ – нові навчальні плани та інтегровані курси для 10-11 класу. Думаю, що не варто «ламати списи» в обговореннях та дискусіях стосовно «новацій» МОН. Згідно ж їхньої «логіки», у якій логіка, як правило, відсутня, до 1 вересня 2018 р. ще може все змінитися 100 разів.

У непередбачуваній країні з непередбачуваними діями влади випало «щастя» нам пожити.

Оригинал

Освіта.ua
04.12.2017

Популярные блоги
В. Громовой: мы реформируем образование, которого нет Реалии гораздо печальнее, чем себе представляют ожесточенные зрадофилы и огульные критиканы
Валентина Волчан: домашние задания все-таки нужны ДЗ - один из первых способов узнать, насколько ученик усвоил программу, и обратить внимание на проблемы
Н. Клясен: педагогов надо обучать качественно Профессиональную деятельность учителя невозможно однозначно оценить по общим критериям
Н. Чуприна: о трех «прорывах» в вопросе сертификации Давайте поговорим о том, что следовало бы сделать, если мы говорим о сертификации учителей
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
не заслужений вчитель
Спасибі, що говорите правильно. Я б теж могла написать статтю про бажання спокійно вчити дітей, але... Немає часу! Вже так навалили на того вчителя, що ні вихідних, ні свят. МАНи, олімпіади, конкурси, звіти, конференції, відкриті уроки, батьківські збори. Одна суцільна школа і купа непотрібних звітів, списків, інформацій.

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!