Osvita.ua Блоги В. Белый: гаджеты на уроках - это круто? Да как сказать...
В. Белый: гаджеты на уроках - это круто? Да как сказать...

Образованность будет определяющей при условии, что общественные правила не искажает безнаказанность

В. Белый: гаджеты на уроках - это круто? Да как сказать...

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

У гаджета як джерела інформації є свої переваги перед підручником, а у підручника свої.

Вчителі вже не рік і не два як використовують то перше, то друге, то дошку, то інтерактивну дошку, то своє слово, підказку, питання, то запрошеного авторитетного спеціаліста тощо.

Але немає тут нічого такого, що б саме автоматично зробило з усіх учнів, хай як вони ставляться до навчання, гарних та компетентних випускників школи.

Якість освіти у ставленні до неї учня і оці «Ой, як цікаво!» чи «Ой, який вчитель» погоди у питанні якості підготовки не роблять і ніколи не зроблять.

Гарантом якості є форми тієї мотивації, що йде від правил дорослого життя, тобто тих суспільних порядків, котрі потім будуть визначати випускникам їх різних соціальний статус.

І тут досягнутий рівень освіченості буде визначальним, але за умови, що суспільні правила не спотворюються безкарністю за шахрайство, блатом, кумівством, тіньовою економікою.

У нас з цим великі проблеми , а тому за тієї правди життя, що панує зараз, вмотивований до навчання учень буде як виняток з правила.

Мені сумно, бо ж доводилось працювати із закордонними ліцеїстами, котрі були поголовно добре вмотивовані на навчання по-справжньому. Чому? А тому, що там суспільні порядки не спотворені, а відтак порядність та працьовитість учнів є правилом.

Підтвердженням гарної якості освіти тамтешніх ліцеїстів було те, що запитай я їх на початку пари будь-що з попередньо пройденої теорії, так лише одиниці із 45-ти учнів класу не могли надати правильну відповідь. Тамтешні вчителі їх те й не питають зазвичай, бо за знання теорії як такої їм ніхто ніякі оцінки й не ставить - лише за вміння її (теорію) застосувати.

І 45 учнів у класі нікому не є проблемою (Алжир не така багата країна як Франція, щоб дозволити собі класи у 30 учнів), бо учні/студенти вмотивовані плюс на практичних заняттях їх вже лише половина, а таких занять удвічі більше, ніж лекцій для вивчення теорії.

До речі, є такі напрямки загальної середньої освіти на етапі її старшої ланки, для яких гаджети чи інші носії абстрактного освітнього змісту, що «нуль без палочки».

Наша стара система освіти не краща, але й не гірша за системи більшості країн світу. На її базі, у тому числі й завдяки її ж випускникам, можна успішно досягати адекватного часу осучаснення змісту освіти.

На перешкоді цьому стоїть одна річ - ми вперто ігноруємо те, що ніде у світі. у тому числі й у найуспішніших країнах, не має такого, щоб у старшій школі ВСІХ учнів охоплював академічний (за змістом, формою та структурою) ТИП освіти.

Без виходу за цю спотворену «парадигму» (всі предмети всім - у академічному стилі) ніякі реформи не будуть успішними, бо природа не допустить, щоб всі люди (починаючи зі старшого шкільного віку) виростали однаковими - академічно підготовленими та академічно мислячими.

Не всім жителям планети (країни) випаде заробляти собі на новітні та модні гаджети лише завдяки розвитку та натренованості абстрактного типу інтелекта, який є першою умовою отримання диплому про вищу професійну освіту (якщо система їх видачі не є спотвореною).

Комусь те доведеться робити руками, комусь – ногами, а комусь – голосом тощо.

Оригинал

Освіта.ua
06.11.2017

Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Osvita.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!