Ю. Зайцев: куда поплывет новая образовательная лодка?

Понятие «учебное заведение» заменили на «заведение образования»: проблемы аббревиатур

Ю. Зайцев: куда поплывет новая образовательная лодка?

Автор: Юрй Зайцев, руководитель проекта «КУРС: Освіта».

Є загальновідоме прислів’я: «Як човна ми назвемо – так він і попливе».

Новий закон «Про освіту» прийнято. У ньому є багато новацій, в тому числі й визначень.

Наприклад, замість поняття «навчальний заклад» ми відтепер будемо використовувати «заклад освіти». Ну, будемо то й будемо – чи проблема? Ні, проблем нема.

Але якщо прослідкувати лінгвістичний ряд далі, якщо не проблеми, то незручності (на перший погляд незначні) вбачаються. Ще й маючи на увазі, що з використанням цих термінів ( у тому числі абревіатур) буде прийнято спеціальні закони та багато підзаконних актів (постанови КабМіну, накази, розпорядження тощо), а новий закон, найвірогідніше, глобально буде оновлюватись не раніше, ніж років за 20 (та чи ще й буде?)

Як відтепер будуть називатись дитсадки ? Школи? Повністю. І скорочено (абревіатура).

Дошкілля. «Дошкільний заклад освіти» (скорочено – ДЗО)?

Школи. «Загальний середній (???) заклад освіти» (скорочено – ЗСЗО)? «Загальний заклад освіти» (ЗЗО)?

Якщо б хтось дивився хоч на два – три крочки вперед, такі питання можна було б усунути, використавши в новому законі, наприклад, термін «освітній заклад» замість «заклад освіти». Тоді дитсадки у нас були б «дошкільні освітні заклади (скорочено – ДОЗ), школи – «загальноосвітні заклади» (ЗОЗ), відповідно профтехосвітні – ПОЗ, виші – ВОЗ (дуже символічно, чи не так?).

Зараз же – будемо «тягнути» за собою декілька десятків років всі ці ЗДО, ЗЗСО, ПЗО та ВЗО? Чи хтось все - таки знайде вихід з цієї чергової «невеличкої незручності», яка буде «пливти» разом з нами всі ці роки, бо свого часу про назву нового човна подумати якось забули. Чи не схотіли?

Оригинал

Освіта.ua
11.10.2017

Популярные блоги
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев