Олег Охредько: помогите пианисту

В 2017 году ни один абитуриент из Крыма не смог поступить в украинскую консерваторию

Олег Охредько: помогите пианисту

Автор: Олег Охредько, эксперт, аналитик Центра гражданского образования «Альменда».

Вступна кампанія 2017 року мала багато проблем для дітей з тимчасово окупованого Криму. Але не зважаючи на протидію і окупаційної влади, і частково української, для майбутніх Ейнштейнів та Резерфордів, Шевченків та Лесь Українок з тимчасово окупованого Криму були створені спрощені умови для вступу у 35 українських вищих навчальних закладах.

Відповідно Порядку прийому для здобуття вищої та професійно-технічної освіти осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України (Наказ МОН України від 24.05.2016 №560), кримські діти отримували атестат за спрощеною процедурою (складання дві іспити з української мови та історії України) та вступали до вишів за квотою, склавши один профільний екзамен (без зовнішнього незалежного тестування). А от для майбутніх Горавців з анексованого півострова цей шлях був закритий.

В Умовах вступу консерваторій України в 2017 році були прописані особливі умови вступу для абітурієнтів з тимчасово окупованого Криму. Так, на сайті Харківського національного університету мистецтв ім. І.П. Котляревського були розміщені Правила прийому 2017. У цих Правилах є інформація щодо дітей з тимчасово окупованого Криму.

Так в п.7 говориться, що «Особливості прийому до ХНУМ імені І. П. Котляревського осіб, які проживають на тимчасово окупованій території або переселилися з неї після 01 січня 2017 року, визначаються Порядком прийому для здобуття вищої та професійно-технічної освіти осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 24 травня 2016 року № 560…», а у п.5 Розділу VІ оговорюються питання щодо поданих документів, в тому числі і для абітурієнтів з тимчасово окупованих територій: «Вступники, які проживають на тимчасово окупованій території України або переселилися з неї після 01 січня 2017 року, … подають документи з урахуванням особливостей, передбачених відповідно до вимог абзаців тринадцятого, чотирнадцятого пункту 3 розділу ІІІ Умов прийому».

Все чудово, от тільки серед переліку документів є український атестат, який потрібно було мати абітурієнту з окупованого Криму. А за спрощеною процедурою його можливо було отримати тільки у 35 Освітніх центрах «Крим – Україна» і тільки для вишів, на базі яких вони були створені. Для всіх інших потрібно було користуватися або системою дистанційного навчання, або екстернатом. Проте це був «непідйомний» шлях. Щодо дистанційного навчання можна навіть і не заїкатися, а от відповідно до Положення про екстернат, прийнятого у 2017 році, кримчанину потрібно було скласти біля 28 атестацій та іспитів (за 9 клас – 4 річних оцінювання та 3 державних підсумкових атестацій і за 11 клас всі річні оцінювання, які будуть в атестаті, а потім ще 3 іспити ЗНО). Таким чином, в 2017 році жоден абітурієнт з тимчасово окупованого Криму до українських консерваторій вступити не зміг.

Аналогічна ситуація і для майбутніх Амосових та Хавкіних. Вступити до медичних вишів за спрощеною системою кримчани у 2017 році теж не змогли.

І от у вересні цього року Міністерство освіти і науки України запропонувало для громадського обговорення проект наказу «Про затвердження Умов прийому на навчання до вищих навчальних закладів України в 2018 році». Серед небагатьох пунктів, які стосувалися абітурієнтів з тимчасово окупованого Криму, на стор.39 запропоновано наступне:

6. Можуть проходити вступні випробування у формі вступних іспитів (замість зовнішнього незалежного оцінювання) до уповноважених вищих навчальних закладів, визначених відповідно до Порядку прийому для здобуття вищої та професійно-технічної освіти осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 24 травня 2016 року № 560, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 травня 2016 року за № 795/28925 (зокрема, усіх вищих навчальних закладів у сфері управління МОН, МОЗ, Мінкультури, розташованих на території Запорізької, Миколаївської, Одеської та Херсонської областей), та, в разі отримання кількості балів за кожний з них не менше, ніж встановлений вищим навчальним закладом мінімальний рівень, допускаються до участі в конкурсному відборі:

особи, які проживають на тимчасово окупованій території (які не зареєстровані в якості внутрішньо переміщених осіб) або переселилися з неї після 01 січня 2018 року.

Такі особи можуть брати участь у конкурсному відборі за результатами вступних іспитів (з урахуванням особливостей проходження державної підсумкової атестації в Освітніх центрах «Крим-Україна» або без такого врахування для осіб, які отримали документ про повну загальну середню освіту) та/або зовнішнього незалежного оцінювання (у будь-яких комбінаціях за їх вибором). Якщо громадяни України з числа таких осіб допущені до конкурсного відбору на відкриту або закриту (фіксовану) конкурсну пропозицію, то вони беруть участь у конкурсному відборі в межах квоти-2 на місця державного або регіонального замовлення (крім випадку, коли в заяві зазначено: «претендую на участь в конкурсі виключно на місця за кошти фізичних та юридичних осіб»).

Отже, МОН планує, що під час вступної кампанії 2018 року діти з тимчасово окупованого Криму отримають можливість вступити до медичних вишів та консерваторій 4 південних областей. Проте останнє слово залишиться за Міністерством культури України та Міністерством охорони здоров’я України.

P.S. Престижні виші півдня України:
Одеський національний медичний університет
Запорізький державний медичний університет
Медико-природничий університет (м. Миколаїв)
Одеська національна музична академія ім. Нежданової

Освіта.ua
02.10.2017

Популярные блоги
И. Ликарчук: карантин в образовании в совковом стиле Карантин все-таки - это дополнительные расходы для каждого, хотя бы на оплату доступа к Интернету
Александр Мирошниченко: анализ мифов от педагогов В образовательном пространстве Украины бытуют мифы, которые кардинально искривляют реальность
В. Спиваковский: зачем оценки, травмирующие детей Для успевающих и отличников оценки очень важны, ведь без сравнительных оценок отличники теряют мотивацию
Н. Азарова: всем нужна безотказная учительница Вся жизнь учителя крутится вокруг правильных ответов, ему их лучше заучить и довести до автоматизма
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!