М. Бобровский: креатива в программах учитель не найдет

Процесс составления учебных программ остается на уровне репродуктивного обучения

М. Бобровский: креатива в программах учитель не найдет

Автор: Марк Бобровский, лицей «Универсум».

Дорогі друзі!.. Є новий закон про освіту, є початок Нової української школи і є, наразі, абсолютно застарілі підходи до укладання навчальних програм...

У новому законі чітко задекларований компетентнісний підхід у навчанні.. І це очевидна необхідність у сучасному глобальному світі... Але при укладанні навчальних програм ми звертаємо увагу, у першу чергу, на змістову частину... І під придуманий нами зміст ми штучно притягуємо якісь компетентності, які перетворюються, врешті-решт, на псевдокомпетентності...

Так ми робили у ході оновлення програм основної школи, за таким принципом укладаються програми старшої школи... Натомість програма може бути ефективною та інформативною, якщо ми розробимо перелік компетентностей, якими мають оволодіти учні, вивчаючи предмет... А вже до цих компетентностей прив'язувати змістову частину...

Тільки у такому разі програми можна зробити непереобтяженими, інформативними, прикладними... Тільки у такому разі нам не будуть страшні ні 25 предметів, ні інтегровані курси... Тільки у такому разі може вийти ефективний, чіткий і потрібний підручник...

На жаль, процес укладання навчальних програм залишається на рівні репродуктивного відтворювального навчання... І креативу там учитель не знайде... Дуже боюсь, що і нові стандарти основної та старшої школи залишаться такими ж...

Це надзвичайно сумно, ми втрачаємо час...

Оригинал

Освіта.ua
27.09.2017

Популярные блоги
А. Мирошниченко: родители не враги учителям Для родителей проблемы образовательной системы не самое главное дело в жизни
В. Онацкий: какие предметы исчезнут из расписания? Каждый пытается найти рецепт лечения образования, хотя к школе имел отношение, только будучи школьником
И. Ликарчук: образование выжило благодаря учителям Популизм и дилетантство в образовании разрушают педагогическое творчество и производят учителя-урокодателя
Т. Гориха Зерня: роль учителя становится определяющей Реформа, по сути, потребует полной профессиональной переподготовки всего преподавательского состава
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев