Osvita.ua Блоги В. Громовой: кто снял узоры для Новой украинской школы?
В. Громовой: кто снял узоры для Новой украинской школы?

Изображение, которое используется как один из элементов «фирменного стиля» НУШ, - не оригинальное

В. Громовой: кто снял узоры для Новой украинской школы?

Автор: Виктор Громовой, образовательный эксперт, заслуженный учитель Украины.

А хто вгадає, звідки ці узори?

У брошурі зазначено, що дизайн робив Дмитро Цапко. У ФБ знайшов дизайнера Dima Tsapko з Kyiv, Ukraine, який навчався у НаУКМА. Можливо, це він?

Перше, що впадає в очі, це схожість стилю з антистресовими розмальовками для дорослих відомої британської художниці Джоанни Басфорд (Johanna Basford). Але не будемо поспішати.

Спробуємо розібрати цей малюнок на клаптики й погуглити. Візьмемо перший із клаптиків, який найбільше впадає в око.

Копіюємо його і шукаємо в Гугл.

Гугл-пошук відразу ж на це зображення показує зовсім інше видання: Collins AQA Step Up to English: Teacher Resource Pack.Author: Tom Spindler, Sharon Stark and David Hiam. Format: Spiral Bound. Publication Date: 14/11/2016 ISBN: 978-0-00-815218-5

Придивляємось до малюнка на цій книжці.

Так, ці малюнки є близнюками-браттями.

Будьмо оптимістами! Спробуймо знайти оптимістичну версію такого збігу.

Мабуть, британське видавництво HarperCollins Publishers, яке є всесвітнім лідером серед видавництв літератури англійською мовою, і видавці «Нової української школи» користувались послугами одного дизайнера?

Даймо спокій тим гордовитим британцям, спробуємо пошукати першоджерело цього клаптику з мозаїки в Україні. Легко знаходимо видання «Для талановитої та сміливої. Антистрес-блокнот» нашого видавництва «Пелікан».

Ось тут подається і потрібне нам зображення.

Шукаємо далі. Знаходимо на Best 25+ Line art ideas on Pinterest піни для розмальовки взуття.

Зрештою, з'ясувалось, що це стокове зображення, яке може купити будь-хто всього за $12.50 ось тут.

Стоп! Далі шукати перехотілось…

Висновки та рекомендації

1. Графічне зображення, яке використовується як один з елементів «фірмового стилю» Нової української школи, не є оригінальним. Ця розмальовка для зняття стресу є стоковим зображенням вартістю $12.50 (питання, чи було воно офіційно придбано, не досліджувалось), яке досить широко використовують як у видавничій індустрії (посібники британського видавництва HarperCollins Publishers, антистрес-блокнот «Для талановитої та сміливої» українського видавництва «Пелікан» тощо), так і в інших сферах (розмальовки для взуття та одягу).

2. Використання розмальовки для зняття стресу з хаотичним нагромадженням графічних елементів у якості обкладинки для серії видань та заставки для сайту Нової української школи є вкрай сумнівною ідеєю. Графічне зображення має бути синтезом національного та глобального в освіті, символізувати рух вперед до омріяних висот нової освіти України.

3. З метою уникнення примітивізму і кустарщини слід негайно створити брендбук (brandbook) Нової української школи, у якому визначити візуальні стандарти, що виражають її провідні ідеї, місію, атрибути, цінності тощо. Основним завданням брендбуку має бути забезпечення високого рівня впізнаваності, підкреслення особливих характеристик та ексклюзивності Нової української школи.

До ключових складових брендбуку входять: логотип, фірмовий шрифт, фірмові кольори, оригінальні додаткові елементи фірмового стилю (розмальовка обкладинки та ін.) тощо. Якщо ми це зробимо, наявність добре продуманої стилістики почне працювати на практичну реалізацію завдань реформування шкільної освіти.

4. Має відбутись і попередня офіційна реєстрація бренду «Нова українська школа», перш ніж розпочнеться його публічне використання.

Оригинал на сайте Освітня політика.

Освіта.ua
12.09.2017

Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Osvita.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!