Л. Булава: корень проблем - недоверие к преподавателям

Вместо того, чтобы позволить вузам самим решать проблемы набора, МОН берется руководить всем

Л. Булава: корень проблем - недоверие к преподавателям

Автор: Леонид Булава, преподаватель Полтавского педуниверситета имени В. Г. Короленко.

Крайня централізація системи управління вищою освітою, що проявилася під час вступної кампанії-2017, призводить до когнітивного дисонансу між реальністю і декларованим курсом на децентралізацію життя країни.

Саме в цьому (і крайній недовірі до ВНЗ/ викладачів) - корінь проблем...

Замість того, щоб дозволити ВНЗ самим вирішувати проблеми (у т.ч. і набору здобувачів освіти, як це робиться в усьому світі), МОН береться за керівництво всім...

І справа не в тому, що не вистачає кваліфікованих кадрів: слава Богу, в останні роки там з'явилося кілька системних керівників. Справа саме в надмірній концентрації влади в одному центрі: МОН і власник, і розпорядник, і регулятор... Намагання всім керувати централізовано призводить до необхідності в ручному режимі реагувати на кожну дрібницю й суперечить правилам сучасного менеджменту.

Єдине право університетів - створювати власні Положення з дрібних бюрократичних питань (і то ... з оглядкою на те, «що рекомендовано у висновках останньої планової перевірки ДІНЗ в якомусь ВНЗ»).

Сподівання викладачів на свободу творчості, а ВНЗ - на самостійність, яке з'явилося за часів Квіта-Совсун, згашене в останні півтора роки. Викладачі стали більш розчарованими, байдужими, інколи - заляканими...

Оригинал

Освіта.ua
18.07.2017

Популярные блоги
С. Новикова: абитуриенты-медики и ЗНО по математике При поступлении на специальности отрасли знаний «Здравоохранение» второй предмет - математика
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
ол
Корінь проблем - у надвисокому рівні корупції що панує у ВНЗ, звідси і недовіра і надмірна концентрація влади...

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!