И. Примаченко: как изменить нашу школу к лучшему

Мы должны ликвидировать все надуманные ограничения для прихода новых людей на должности учителей

И. Примаченко: как изменить нашу школу к лучшему

Автор: Иван Примаченко, основатель платформы Prometheus.

Як радикально змінити українську школу на краще? Підйом зарплатні вчителям, сам по собі, мало що дасть. Для реальної реформи потрібен не один, а, як мінімум, чотири серйозних кроки:

1) Українська педагогічна освіта потребує фундаментальних змін - фактично, ми маємо відбудувати педагогічні факультети/виші з нуля за найкращими західними моделями. Але цей процес перезапуску займе 8-9 років (2-3 роки на підготовку і сам перезапуск навчальних закладів, 5-6 років на випуск перших магістрів). Чекати стільки часу ми не можемо.

Тому, паралельно з фундаментальною реформою педагогічної освіти, маємо звернутися до Гарварду, Стенфорду та інших провідних західних університетів із замовленням на розробку річної (чи дворічної) експрес-програми підготовки вчителів за найбільш передовими світовими стандартами. Після цього маємо зробити цю програму доступною кожному (як тим, хто вже працює вчителем, так і тим, хто захоче почати викладати в школі) у вигляді офлайн та змішаних курсів (офлайн+онлайн).

2) Для того щоб об'єктивно перевірити якість навчання слухачів цих курсів підготовки/перепідготовки вчителів, маємо створити незалежний орган (чи домовитися з вже існуючим УЦОЯО, який проводить ЗНО), що буде проводити їх зовнішнє незалежне оцінювання та атестацію.

3) Підвищення (радикальне підвищення!) зарплатні вчителя буде відбуватися тільки після того, як він/вона успішно пройдуть незалежну атестацію за новою програмою підготовки. До речі, ті вчителі, які і так слідкують за сучасними досягненнями науки про навчання, зможуть легко підготуватися до атестації самостійно і пройти її без жодних підготовчих курсів - і відразу радикально збільшити свою зарплатню.

4) Нарешті, ми маємо ліквідувати всі надумані обмеження для приходу нових людей на посади вчителів. Кожен, хто має диплом бакалавра, пройшов експрес-курси підготовки і був атестований, зможе претендувати на посаду вчителя в рамках відкритого конкурсу, де критичну перевагу матимуть нові претенденти, що вже пройшли зовнішню атестацію за новою програмою.

Таким чином, ми отримаємо найкращу комбінацію для оновлення вчительського складу шкіл. Талановиті вчителі, що вже викладають в школах (а таких багато!) оновлять свої знання за світовими стандартами, швидко підвищать свої зарплати і за допомогою атестації отримають автономію від забаганок місцевих районо та інших «контролюючих органів». Одночасно, талановиті фахівці з інших галузей отримають можливість і мотивацію (гідна зарплатня і новий престиж посади), щоб відмовитися від старого стереотипу «краще куди завгодно, лише не в школу», та приходити викладати в початкові та середні навчальні заклади. Вже за 5 років ми матимемо абсолютно нову якість викладацького складу – а, відповідно, матимемо і нову школу.

Так, підвищення зарплат вчителям - це фундаментальна і невід’ємна частина реформи. Але це лише один з мінімум чотирьох потрібних кроків.

Оригинал

Освіта.ua
11.07.2017

Популярные блоги
С. Новикова: абитуриенты-медики и ЗНО по математике При поступлении на специальности отрасли знаний «Здравоохранение» второй предмет - математика
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!