В. Белый: мы давно говорим о профильном образовании

Поговорили о профильном образовании и много, и хорошо и многообещающе - остается выполнить

В. Белый: мы давно говорим о профильном образовании

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Говорити і робити

ГОВОРЯТЬ про профільну старшу школу у нас вже друге десятиліття чи не сотні тисяч освітян. З них тисячі навіть щорічно здають звіти про кількість та розподіл учнів у профільних 10-11 класах на рівні офіційної держстатистики.

У нас ніби діє концепція «Концепції профільного навчання у старшій школі» (наказ МОН №1456 від 21.10.13 року»). Це формально, але насправді нашій моделі профільної освіти старшокласників відносно світової успішної практики «як до Києва рачки».

Говорять про це і зараз, але про те, що справжня профільна освіта старшокласників може постати лише на базі принципово нової для нас МЕРЕЖІ закладів, випало почути на адресу Президента, КМ України та Мінфіну лише вперше на останньому засіданні Національної ради реформ. В унісон про це заявили міністр освіти та президент НАПНУ.

Таке багатого варте, бо для запровадження новітньої мережі академічних та професійних ліцеїв/коледжів потрібно не лише виділити додаткові до звичного фінансування освіти бюджетні кошти, а й «дати носаком під зад» держслужбовцям місцевого рівня з боку центральної влади, що їх «посадили» керувати суспільним життям громад країни.

Не менш важливим є висновок НРР про подолання зволікань з боку Верховної Ради щодо прийняття новоякісних законів про освіту, бо такий принциповий у питанні забезпечення якості освіти сегмент, як профільні ліцеї для старшокласників, неможливо повноцінно запровадити під одним дахом школи радянського зразка.

Якщо з’явилися думки, спрямовані у площину практичних планів на такому високому рівні, то є велика вірогідність того, що наше українське суспільство врешті дозріло до започаткування тієї моделі освіти старшокласників, яка давно успішно працює у країнах, що мають як Нобелівських лауреатів, так і стабільно високий технологічний, культурний та матеріальний рівень життя пересічного люду.

Поговорили у нас і багато, і гарно і багатообіцяюче. Залишається взятися РОБИТИ.

Оригинал

Освіта.ua
05.04.2017

Популярные блоги
Д. Коптило: реформаторы не виноваты, что изменений нет Далеко не Клопотенко, Супрун или Гриневич виноваты в том, что перемен к лучшему не происходит
В. Онацкий: репетиторство как альтернатива школе Бороться с репетиторством не стоит, но нужно улучшать образовательный процесс в школах
Олег Фасоля: на сколько же выросла зарплата учителя? Государство не может обеспечить уровень зарплаты, который должен соответствовать статусу педагога в обществе
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев