Е. Панич: почему я против преференций и монополий

Ресурсы в Украине вкладываются не в инновации, а в доступ к власти, который дает гарантии преференций

Е. Панич: почему я против преференций и монополий

Автор: Елена Панич, кандидат исторических наук, эксперт Реанимационного пакета реформ, группа «Освіта-наука».

Чому я проти преференцій і монополій? Іноді доводиться чути звинувачення на кшталт: «ви хочете їх знищити...» або «ви їх не любите...» або ще щось подібне.

Дивна людська логіка працює таким чином, що скасування привілеїв, прав на пріоритетне становище чи монопольних функцій (особливо тих, до яких вже звикли) розцінюється як «знищення», «ліквідація», чи прояв якоїсь особливої недружелюбності.

Інший маніпулятивний трюк, коли кажуть: «ви хочете нас знищити, і за цим стирчать вуха чиїхось інтересів...» Так, ніби привілеї і гарантії для одних - це природно, а «чиїсь» інші інтереси - це прокляття за визначенням.

Напевне, це не є проблема лише освіти, академічних інституцій чи тих, що здійснюють управління у сфері освіти. Це загальна проблема нашої країни. Якось так у нас прийнято - добиватися преференцій шляхом впливу на тих, хто приймає рішення. Така собі стратегія виживання - створення стабільного споживача власних послуг, користуючись можливостями держави.

По правді, не бачу великих шансів змінити цю стратегію найближчим часом, хоча саме вона, на мій погляд, руйнує нашу країну. Завдяки їй знищується потенціал до розвитку. Ресурси вкладаються не в інновації, а в доступ до влади, який дає гарантії (часто за рахунок витіснення інших з ринку).

Справа навіть не в конкуренції, а в тому, ЗА ЩО конкурують: за кращу якість продукту (наукового, освітнього, аналітичного) чи за право постачати цей продукт на ексклюзивних умовах? Привілейоване чи монопольне становище організації дає їй можливість існувати, але не розвиватися. Для розвитку у неї немає потреби, бо закон вже і так визначив, що вона найкраща у своїй царині.

Зрештою, приходимо до ситуації, коли одні і ті ж люди роблять і говорять одне і те ж багато років, і нічого не змінюється ні в їхньому житті, ні в житті тих, що навколо. Преференції - це прирікання самих себе на стагнацію і занепад.

Оригинал

Освіта.ua
29.03.2017

Популярные блоги
С. Новикова: абитуриенты-медики и ЗНО по математике При поступлении на специальности отрасли знаний «Здравоохранение» второй предмет - математика
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!