В. Бахрушин: дискуссионные предложения по ЗНО

Важно урегулировать основные принципы внешнего независимого оценивания в рамочном законе

В. Бахрушин: дискуссионные предложения по ЗНО

Автор: Владимир Бахрушин, главный эксперт группы «Освіта» Реанимационного пакета реформ.

Вчора робоча група з доопрацювання законопроекту про освіту обговорювала пропозиції до статті про зовнішнє незалежне оцінювання.

Сьогодні, крім звичного ЗНО, ми маємо тести Крок, які складають студенти та випускники медичних ВНЗ, а також вступне випробування для осіб, які вступають на спеціальність Право.

У проекті передбачаються інші варіанти застосування ЗНО. Тому важливим є врегулювання основних засад зовнішнього незалежного оцінювання в рамковому законі.

Найбільш дискусійними виявилися дві пропозиції народних депутатів. Перша з них полягала у тому, що державні органи та посадові особи не можуть використовувати результати ЗНО для обмеження доступу до освіти.

У багатьох учасників обговорення відразу виникло запитання, чи не випливатиме з пропонованої норми неможливість для вищого навчального закладу відмовити у прийомі недостатньо підготовленому абітурієнту.

Під час обговорення виявилася ще одна загроза від реалізації цієї пропозиції. За відсутності обмежень, які авторами не пропонуються, вона може призвести до того, що реальний конкурс буде відбуватися не за оцінками (можливо недосконалими) здатності абітурієнтів до навчання. А за їх спроможністю більше заплатити за навчання.

Друга пропозиція полягала у тому, щоб надати право проводити зовнішнє оцінювання необмеженій кількості незалежних установ. Така пропозиція мала б право на існування, якби вона стосувалася нових видів оцінювання, які можуть колись з'явитися в нас.

Але дискусія показала, що автори мали на увазі саме звичне ЗНО. На жаль, жодних ідей стосовно механізмів використання результатів такого оцінювання робоча група не почула. Тому обидві пропозиції були відхилені.

Оригинал

Освіта.ua
13.03.2017

Популярные блоги
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев