![]() |
Следовало начинать с программ как производной в образовании, а под них уже составлять учебный план |
М. Бобровский: учебный план сделает детей тупее
Автор: Марк Бобровский, лицей «Універсум».
Дорогі друзі! Кілька слів з приводу пропонованого навчального плану старшої школи:
1. Даний навчальний план зробить дітей ще тупішими. Хоча куди вже далі.
2. Строки для розробки ефективного навчального плану вже давно пройшли. Обговорювати його потрібно було ще років зо три тому. Зараз практично форс-мажор, тому усе буде робитись «через пень-колоду». Яскравий приклад - за планом на розробку програм відповідно до навчального плану відводиться лютий-квітень, тобто три місяці. Три місяці, Карл!!! Потрібно розробити нові програми, а для інтегрованих курсів - принципово нові програми! Та над ними лабораторія інституту має декілька років працювати, а не три місяці.
3. Потрібно було розпочинати з програм як похідної змісту освіти, а під програми уже складати навчальний план. А то виходить, що ми спочатку ставимо меблі, створюємо інтер’єр, а потім муруємо стіни та робимо дах будинку. Нові стандарти старшої школи розроблені ще за царя гороха, тобто Дмитра Володимировича. За цей час вже давно можна будо б при бажанні окреслити курси та їх наповнення і ґрунтовно вивчити та спокійно обговорити.
4. Навіть якщо ми отримаємо ефективний навчальний план, ми не отримаємо ефективну освіту, бо існує стримуючий чинник, більше того - стіна. Це існуючий режим у школі і класно - урочна система. Які б освітні технології ми не придумували б, врешті-решт вони будуть дискредитовані наявністю шести - восьми уроків на день.
5. Впроваджувати нові освітні технології в існуючу радянську систему освіти - це все рівно, що напихати сучасною електронікою стару мазанку під стріхою.
6. Без впровадження погодинної системи оплати вчителя, а не існуючої поурочної, прогресу в освіті не буде. Принцип поурочної оплати праці «прочитав і пішов» дискредитує і саботує будь які інновації.
7. Переконаний, що старшу школу потрібно розділити - у 10 класі закінчувати вивчення загальноосвітніх предметів, а 11 клас - залишити виключно профільні предмети, яких має бути не один, як у випадку з математичним профілем, і не два, а три - чотири...
Освіта.ua
30.01.2017