Ю. Федорченко: образование - освещение на пути к свободе

В разных языках слова, обозначающие образование, таят в себе различия в его понимании

Ю. Федорченко: образование - освещение на пути к свободе

Автор: Юрий Федорченко, кандидат философских наук, независимый образовательный аналитик-консультант.

Визначальна інтенція всієї європейської історії шкільної освіти полягає в подоланні свавілля в людині.

Свавілля – це воля, яка не спрямовується розумом. Свавільними бувають і учні, і вчителі. При подоланні свавілля існує ризик підпорядкування людини зовнішнім авторитетам. Отже, питання полягає в підходах та методах подолання свавілля.

В різних європейських мовах слова, що позначають феномен освіти, приховують у собі відмінності в підходах до розуміння даного феномену.

Так, німецьке слово «Bildung» та російське – «образование» виражають розуміння освіти як процесу творення суб’єкта, що, однак, передбачає його підпорядкування.

Слово «education» в англійській мові виражає бачення освіти як процесу виховання та наслідування.

Українське слово «освіта» виражає розуміння освіти як освітлення, прояснення. У цьому розумінні саме українське слово «освіта» найбільш повно відповідає вихідній інтенції процесу освіти.

Освіта є освітленням розумом шляху для волі, що дає людині справжню свободу, що протиставляється свавіллю.

Оригинал

Освіта.ua
30.01.2017

Популярные блоги
Г. Громко: убранный школьный подвал – это еще не укрытие Нельзя перекладывать ответственность за обустройство укрытий на руководителей школ
Е. Козолуп: образование скоро умрет с таким руководством Высокопоставленные должностные лица достаточно хайпонули на комментариях о начале обучения в очном формате
И. Ликарчук: будем трезвонить звонком под вой сирен? Утраченные или не полученные знания можно восстановить или получить позже, а потерянную жизнь – никогда
В. Онацкий: возобновлять ли очное обучение в сентябре? Возобновление очного обучения – это реальная угроза безопасности участников образовательного процесса
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев